Posjetite

Budi Fit

Hrana koja nas usrećuje: Otkrijte namirnice za dobro raspoloženje!

Teško je odoljeti brzoj hrani, koja često mami izgledom, mirisom i ukusom. Osim što goji, brza hrana ima još jednu veliku manu: transmasti su glavni krivac za probleme s holesterolom, srcem, ali i depresijom.

Naučnici su dokazali da nezdrava hrana može pružiti trenutno zadovoljstvo i utjehu, ali na duge staze ostaju samo loše posljedice. Zato, postoje i one namjernice koje sadrže supstance koje dokazano vraćaju osmijeh na lice i usrećuju ljude.

Jaja, banane, paprika

Orašasti plodovi, piletina i jaja doprinose unosu triptofana, koji se pretvara u serotonin, hormon kome možemo zahvaliti za dobro raspoloženje. Potpuno isti posao pretvaranja triptofana u serotonin obavlja i vitamin B6, ali uz to pomaže i boljem radu mozga i nervnog sistema. Nalazimo ga u banani, paprici, kupusu ili brokoliju. Osmijehu od uha do uha doprinosi redovan unos esencijalnih vitamina i minerala. Jedan od njih je magnezijum, a skriva se u bademima i sjemenkama suncokreta. Magnezijum je odličan saveznik kod problema sa spavanjem, što je takođe korisno ljudima koji se bore sa depresijom. A omega 3 masne kiseline najčešće se povezuju s borbom protiv depresije.

Zamjena za šećer

Jedna jabuka na dan zaista tjera doktora iz kuće jer sadrži četiri grama vlakana, 159 mg kalijuma, osam mg vitamina C i samo 81 kaloriju.

Cijele žitarice

Tri četvrtine šolje pahuljica od cijelih žitarica ima oko 800 mikrograma folata, vitamina B grupe koji nedostaje mnogim ljudima koji pate od depresije.

Naglo debljanje

Depresija i debljanje su povezani. Anksiozni ljudi često utjehu traže u brzoj hrani ili šećerima, što dodatno pogoršava raspoloženje jer je utjeha samo trenutna. Nekoliko rundi alkohola može podignuti raspoloženje, ali dugoročno ostavlja bezvoljnost, umor, pa i tromost i mamurluk.

Ulja

Riblje ulje posebno pozitivno deluje na mozak, pa se omega 3 masne kiseline preporučuju kod depresije. Dobre kiseline izvucite iz skuše, sardine i lososa.

Funkcionalna hrana

Brokoli obiluje folnom kiselinom koja podiže nivo serotonina u mozgu. Sadrže je i sočivo, grašak, špargle, i blitva.

Zdravlje

Trik sa prstima koji eliminiše bijes, tugu i nervozu: Znate li za akupresuru?

Da li ste nervozni, tužni, ljuti, ne usuđujete se da ostvarite svoje ciljeve ili se stalno plašite? Pomozite sebi ovom starom metodom koja ublažava ili čak eliminiše gore pomenuti emocionalni stres za nekoliko minuta.

“Akupresura” je drevna tehnika liječenja koja koristi pritisak na određene dijelove tijela kako bi pokrenula procese samoizlječenja u tijelu. Akupresura je stara više od 5.000 godina i jednostavno “koristeći snagu i osjetljivost prstiju, akupresura efikasno ublažava probleme povezane sa stresom, povećava cirkulaciju krvi, smanjuje bol i idealna je za jačanje imunološkog sistema”.

Ovu jednostavnu energetsku tehniku možete da izvodite bilo gdje i bilo kada, kaže Pam Doremus, američka učiteljica joge i reiki majstorica. Ona objašnjava kako možemo uticati na negativne emocije pritiskom na određene prste:

Palac – zabrinutost

Kažiprst – strah

Srednji prst – ljutnja

Domali prst – tuga

Mali prst – nisko samopouzdanje, neodlučnost, nedostatak hrabrosti za postizanje želja i ciljeva

Kako implementirati ovu metodu?

Da biste se akupresurom oslobodili negativnih emocija, potrebno je da sjedite ili stojite u tišini, dakle – bez razgovora. Izaberite prst kojim pokušavate da utičete na određenu emociju i nježno ga držite 2-5 minuta. Za to vrijeme treba da osjetite puls u prstu, a zatim ga spustite i po želji nastavite do sljedećeg prsta. Sve vrijeme dišite duboko, prenosi City Magazine.

Ako ove emocije osjećate svakodnevno, možete birati sve prste i redovno izvoditi tehniku, kao svojevrsni dnevni jutarnji ili večernji ritual. Tehniku možete izvoditi i na poslu kada vas nešto naljuti, prije ispita, prije ili poslije važnog sastanka. Tehniku možete koristiti i kada ste ljuti zbog emotivne veze ili kada želite da poboljšate samopouzdanje i skupite hrabrost za nove avanture.

Nastavite čitati

Zdravlje

Jedite ga, mažite, pijte jer smanjuje bore

Istraživanje koje je obuhvatilo grupu žena u Americi pokazalo je da uzimanje vitamica C smanjuje bore za 11 posto.

Ovaj vitamin je povezan i sa smanjenjem rizika od srčanih oboljenja.

Naime, drugo istraživanje je pokazalo da ljudi koji konzumiraju veliku količinu citrusa imaju 28 posto manje šansi da dožive infarkt.

Bolje je kada se jede voće, nego pije kao sok. Konzumacijom citrusa utiče se i na smanjen nivo holesterola, pa se savjetuje konzumacija cijele voćke umjesto soka, jer se potrebna supstanca, hesperidin, koja je zaslužna za regulisanje holesterola, nalazi baš u kori u bijeloj opni.

Brojna istraživanja su pokazala da ishrana koja je bogata citrusima štiti od mnogih oboljenja, odnosno od raka, artritisa, srčanih oboljenja i dijabetesa.(hayat.ba)

Nastavite čitati

Zdravlje

Sok od koprive za jačanje imuniteta kod odraslih i djece: Napravite sami domaći sirup koji osvježava

Umjesto raznih fabrički proizvedenih napitaka za osvježenje, pripremite zdrav sirup kojim ćete jačati i imunitet svog organizma.

Sastojci:

– 100 listova mlade korpive

– 1 kg šećera

– kesica limuntusa

Prelijte vrhove kopriva sa 2-2,5 litara vode.

Poklopite i ostavite preko noći (ili maksimalno 24 sata) da odstoji.

Ocijedite listove, dodajte šećer i promješajte više puta u roku od sat vremena, da se polako rastopi.

Dodajte limuntus (ili sok od 2 limuna), pa sirup procijedite i sipajte u flaše.(hayat.ba)

Nastavite čitati

Top pet