Posjetite

Gastro

ISTRAŽIVANJE POKAZALO: Ovom hranom možete smanjiti apetit!

Postoje brojni savjeti kojima možete spriječiti prejedanje, od toga da jedete sporo, dobro žvačete svaki zalogaj, do toga da jedete više manjih obroka tokom dana. Ali novo istraživanje otkrilo je kako je rješenje za smanjen apetit ukusna supa bogata umamijem prije glavnog jela.

Umami je peti ukus, uz četiri osnovna (slatko, slano, kisjelo i gorko), a nalazi se u namirnicama poput tunjevine, lignji, škampa, govedine, svinjetine, piletine, pardajza, tartufa, soje, krompira i jaja.

Umami je poznat kao ukusan ukus, a osjećamo ga zahvaljujući glutaminskoj kisjelini kojoj je izvor mononatrijum glutamat, piše portal Body and soul.

Istraživači studija medicine sa Harvarda odlučili su da istraže može li hrana bogata umamijem uticati na mozak tako da biramo zdraviju hranu i smanjimo apetit, posebno kod žena kojima prijeti opasnost od prejedanja i povećanja tjelesne težine.

Grupa žena je u sklopu istraživanja konzumirala 240 ml pileće supe prije glavnog jela. Nekima je supa začinjena s 1,44 grama mononatrijum glutamata, a drugima nije.

Rezultati su objavljeni u časopisu Neuropsychopharmacology, a otkrili su kako su žene koje su konzumirale hranu bogatiju umamijem imale bolju kontrolu i tokom obroka su bile koncentrisovanije. Kod njih je zabilježena bolja aktivnost djela mozga koji je povezan s kontrolom ishrane.

”Mnoge kulture širom svijeta zagovaraju supu prije obroka”, rekao je autor studije doktor Miguel Alonso.

”Ovim rezultatima pokazalo se da ljudi sa visokim rizikom od gojaznosti mogu imati koristi ako prije jela konzumiraju supu”, dodao je dr Alonso i upozorio kako su rezultati obećavajući, ali treba provesti dalja istraživanja kako bi se potpuno analiziralo djelovanje umami hrane na mozak.

”Buduća istraživanja trebalo bi da otkriju kako ova metoda utiče na unos hrane u dugoročnom periodu i može li se koristiti kako bi ljudi lakše izgubili na težini.”

Gastro

Cheesecake kuglice: Najlakši recept za fini desert od samo četiri sastojka

Cheesecake ili torta od sira omiljen je desert brojnim damama diljem svijeta.

Riječ je o vrlo fleksibilnoj poslastici koja se slaže sa šumskim voćem, orašastim plodovima i čokoladom. Najbolje od svega? Postoje verzije i bez pečenja u rerni koje se vrlo lako pripremaju i u vlastitom domu.

Mi vam nudimo recept za najjednostavniji cheesecake u obliku kuglica, kod kojih je najteži zadatak čekanje da se stisnu u hladnjaku i budu spremne za konzumaciju.

Sastojci za cheesecake kuglice:

– 200 grama sirnog namaza
– 100 grama mljevenih keksa
– 25 grama šećera u prahu
– bijela čokolada za preljev

Cheesecake kuglice – priprema: 

Izvadite sirni namaz iz hladnjaka oko pola sata prije pripreme da malo omekša.

Izmiksajte ga sa šećerom dok ne dobijete glatku jednoličnu smjesu.

Pomiješajte usitnjene kekse s kremom. Poslužiti se možete različitim vrstama – od čajnih kolutića do petit keksa, koje biste i inače koristili za pripremu cheesecakea.

Stavite smjesu u frižider na barem sat vremena da se stisne.

Podijelite ohlađenu smjesu na manje kuglice. Stavite ih u zamrzivač na pola sata do sat vremena.

Na pari ili u mikrovalnoj  rastopite bijelu čokoladu pa je prelijte preko ohlađenih kuglica cheesecakea. Vratite kuglice u zamrzivač da se čokolada stisne do kraja, a potom ih stavite u kutiju i držite u hladnjaku.

Poslužite se kada vas uhvati želja za slatkim.

Nastavite čitati

Gastro

Recept za smjesu s kojom možete napraviti sedam vrsta kolača

Da li ste znali da možete da napravite tacnu punu kolača sa samo jednom smjesom?

Nataša Pralica s bloga Natašine slastice podijelila je svoju omiljenu smjesu za pripremu kolača bez pečenja, s kojom se može pripremiti čak sedam različitih poslastica, piše Cdm.

U osnovnu smjesu ide mljeveni keks, a Nataša ih priprema s tvrđim keksom od maslaca poput Petita. U njih se umiješa malo šećera u prahu, mlijeka i maslaca te zabava može da počne.

Ovi kolačići idealni su za praznike, ali i za bilo koju drugu vrstu proslave.

Osnovna smjesa za brze kolače:

940 g mljevenog keksa
320 g šećera u prahu
400 ml mlijeka
450 g margarina ili maslaca
2 vanilin šećera

Priprema osnovne smjese za kolače:

U velikoj posudi pomiješajte mljeveni keks poput Petita sa šećerom i vanilin šećerom. U sredini napravite rupu pa u nju ulijte mlijeko i rastopljeni margarin ili maslac.

Sve dobro promiješajte dok ne dobijete ujednačenu smjesu. Osnovnu smjesu možete da napravite i rukama.

Upotrebite osnovnu smjesu za pripremu jedne od ovih sedam prazničnih poslastica: tougliće sa žele bombonama, oblande sa Jafom, slatke košnice, kuglice sa kokosom i Euro kremom, kuglice sa napolitankama i lješnikom, rolat sa čokolandim bananicama i kolač sa Oreom.

Nastavite čitati

Gastro

Otkrili smo koje namirnice trebamo a koje ne trebamo prati prije kuhanja

Neki ljudi misle da bi kuhinja trebala biti besprijekorna – suđe bi trebalo biti oprano, a svo voće i povrće razvrstano po veličini, piše Bright Side

No, neke namirnice, uključujući povrće, ne bi se smjele ni prati. Odlučili smo saznati šta bismo trebali čistiti i namakati, a šta ne, prenosi Week.ba.

Ne perite jaja

Jaja je potrebno  oprati neposredno prije kuhanja, ali ako ćete ih kasnije koristiti, nemojte to činiti, čak ni ako su kupljena u supermarketu ili kod poljoprivrednika. Neoprana jaja mogu se čuvati na sobnoj temperaturi nekoliko sedmica, a oprana se stavljaju odmah u frižider.

Ne perite sirovo meso

Naše majke i bake učile su nas prati sirovo meso. Danas meso kupujemo u trgovinama i na farmama gdje se uvijek poštuju stroga pravila, a perad, svinjetina i govedina peru se tokom proizvodnje.

Još jedan razlog da ne perete meso je taj što se bakterije koje žive na površini mogu proširiti na kožu i kuhinjsku radnu površinu te potencijalno završiti u vašim obrocima. Ako kuhate neoprano meso, sve bakterije će uginuti zbog topline.

Nemojte prati luk

Luk je prekriven ljuskom, pa ga nema potrebe prati.

Ne perite gljive

Wash vegetables under running water

Malo ljudi zna da se gljive prije kuhanja ne smiju  prati . Raspast će se i izgubiti okus ako na njih padne previše vode. Bolje ih je odmah skuhati ako na njima nema komadića zemlje. Eventualnu prljavštinu možete ukloniti suhim ubrusom.

Rižu nemojte prati, već je potopite u prokuhanu vodu

Mnogi misle da prije kuhanja rižu treba oprati dok voda ne postane prozirna. Ali stvar je u tome da će se sav prirodni škrob koji je dobar za vas također  isprati. Zato su se naučnici dosjetili kako ukloniti prljavštinu i sačuvati sva dobra svojstva: ubacite neopranu rižu u kipuću vodu, a nakon 5 minuta procijedite vodu, dodajte svježu vodu i kuhajte rižu dok ne bude gotova.

Operite začinske biljke

Začinske biljke treba  prati u nekoliko koraka. Prvo  operite hladnom vodom iz slavine kako biste uklonili svu vidljivu prljavštinu. Nakon toga ih potopite u vodu i pričekajte da se pijesak slegne na dno. Operite ga  neposredno prije kuhanja.

Operite orahe

Suho voće i orašaste plodove treba oprati, a u nekim slučajevima čak i nakiseliti. Često se spremaju u vrećice, a zatim stavljaju u pojedinačne pakete. Tamo se orasi i suho voće posipaju posebnim hemikalijama koje sprječavaju pojavu plijesni.

Dagnje operite

Dagnje bismo trebali oprati, čak i kada kupujemo smrznute ili pakirane u vakuumu. Ne radi se o virusima i bakterijama. One samo mogu imati ostatke ljuske koji bi mogli oštetiti vaše zube ili usta.

Konzervirano povrće oprati

Malo ljudi to zna, ali konzervirani grašak i kukuruz treba oprati prije kuhanja. Stvar je u tome što sadrže proizvod s previše soli i škroba. Pranje će vam pomoći da se riješite okusa željeza.

Nastavite čitati

Top pet