Posjetite

Zdravlje

Ljudi koji rano ustaju su manje depresivni i zdraviji od drugih

Oni koji po danu spavaju imaju manje šanse da će stupiti u brak, veće su šanse da budu usamljeni, a vjerovatno  je i da će biti pušači i imati nezdrave i neuredne navike spavanja.

Prema studiji objavljenoj u stručnom psihijatrijskom časopisu ‘Psychiatric Research’, oni koji ranije odlaze na spavanje i ujutro ustaju već oko šest imaju čak 25 posto manje šanse da obole od depresije nego ‘noćne ptice’.

S ovom se studijom slaže i ugledna australska psihologinja dr. Bailey Bosch, koja kaže kako mijenjanje navika spavanja i nije teško kako se nekima čini’. Svako može ‘resetirati’ unutarnji sat i naviknuti se na novu rutinu; a tijelo će vam na tome biti zahvalno jer je to ritam koji je za čovjeka oduvijek bio najprirodniji – rekla je dr. Bosch za britanski ‘Femail’.

Dodala je i kako smo, u vremenima koja su prethodila umjetnom svjetlu, po noći spavali, i to nakon fizički napornog dana koji je čovjek uglavnom provodio u lovu ili skupljanju hranu. Logično je da su oni koji prospavaju noć djelotvorniji i manje umorni tokom dana. Imaju više vremena, ali i energije za zadatke čije će ih izvršavanje emotivno i fizički ispuniti. No da biste najučinkovitije iskoristili jutro, kako napominje dr. Bosch, ne trebate sastavljati dugačke popise obaveza i velike ‘to do’ liste.  Preporučuje da umjesto toga ispijate dužu kafuu i čitate ‘laganije’ vijesti.

– Da, rano će vam buđenje pomoći da neke stvari obavite bez žurbe, ali da biste izvukli maksimum iz toga što ste ustali u šest, vrijeme koje ste s tim dobili iskoristite tako da uživate u mirnim aktivnostima; svemu onom što je većina nas ‘izgurala’ iz prezauzetog dana – kaže dr. Bosch.

Istraživanje je pokazalo da pogodnosti ranog ustajanja ne prestaju s ekstra vremenom koje ćete dobiti za sebe. Naime oni koji po danu spavaju imaju manje šanse da će stupiti u brak nego ljudi koji se dižu oko šest, veće su šanse da budu usamljeni, a vjerovatno je i da će biti pušači i imati nezdrave i neuredne navike spavanja.

Australska psihologinja dr. Marny Lishman objašnjava kako rano buđenje utiče i na raspoloženje tokom cijelog dana jer je ljudskom tijelu ‘najprirodnije buđenje s izlaskom sunca, kao i odlazak na počinak nedugo nakon što je sunce zašlo’.

– ‘Naštimani’ smo da budemo budni dok je sunčeve svjetlosti i da spavamo po mraku, no te smo urođene navike odbacili pa spavamo više nego što bi trebali i ne iskoristimo dovoljno dnevnu svjetlost; a ni ne odvajamo dovoljno vremena za kvalitetna druženja i hobije. Zbog toga smo ranjiviji i na stres, a kako imamo manje vremena nego što nam treba pokušavamo ugurati sve više aktivnosti u kratki period.

Od izuma televizije, Netflixa, raznih igraćih konzola i mobitela, ljudi sve kasnije idu spavati zbog ovisnosti o TV-u, surfanju i sl.. To sve mora rezultirati umorom jer ljudi više ‘ne pune baterije’, te se ne oporavljaju od svakodnevnih izazova, a što na kraju dovodi do tjeskobe i anksioznosti. Vježbanje, meditacija, ili samo uživanje u šolji čaja rano ujutro utječe na našu sposobnost preko dana, ali i na psihičko stanje – kaže dr. Lishman, koja smatra da bi svijet općenito bio mnogo bolje mjesto kad bi se svi držali pravilne rutine spavanja. (24sata.hr)

Priključite se diskusiji

Odgovorite

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdravlje

Trik sa prstima koji eliminiše bijes, tugu i nervozu: Znate li za akupresuru?

Da li ste nervozni, tužni, ljuti, ne usuđujete se da ostvarite svoje ciljeve ili se stalno plašite? Pomozite sebi ovom starom metodom koja ublažava ili čak eliminiše gore pomenuti emocionalni stres za nekoliko minuta.

“Akupresura” je drevna tehnika liječenja koja koristi pritisak na određene dijelove tijela kako bi pokrenula procese samoizlječenja u tijelu. Akupresura je stara više od 5.000 godina i jednostavno “koristeći snagu i osjetljivost prstiju, akupresura efikasno ublažava probleme povezane sa stresom, povećava cirkulaciju krvi, smanjuje bol i idealna je za jačanje imunološkog sistema”.

Ovu jednostavnu energetsku tehniku možete da izvodite bilo gdje i bilo kada, kaže Pam Doremus, američka učiteljica joge i reiki majstorica. Ona objašnjava kako možemo uticati na negativne emocije pritiskom na određene prste:

Palac – zabrinutost

Kažiprst – strah

Srednji prst – ljutnja

Domali prst – tuga

Mali prst – nisko samopouzdanje, neodlučnost, nedostatak hrabrosti za postizanje želja i ciljeva

Kako implementirati ovu metodu?

Da biste se akupresurom oslobodili negativnih emocija, potrebno je da sjedite ili stojite u tišini, dakle – bez razgovora. Izaberite prst kojim pokušavate da utičete na određenu emociju i nježno ga držite 2-5 minuta. Za to vrijeme treba da osjetite puls u prstu, a zatim ga spustite i po želji nastavite do sljedećeg prsta. Sve vrijeme dišite duboko, prenosi City Magazine.

Ako ove emocije osjećate svakodnevno, možete birati sve prste i redovno izvoditi tehniku, kao svojevrsni dnevni jutarnji ili večernji ritual. Tehniku možete izvoditi i na poslu kada vas nešto naljuti, prije ispita, prije ili poslije važnog sastanka. Tehniku možete koristiti i kada ste ljuti zbog emotivne veze ili kada želite da poboljšate samopouzdanje i skupite hrabrost za nove avanture.

Nastavite čitati

Zdravlje

Jedite ga, mažite, pijte jer smanjuje bore

Istraživanje koje je obuhvatilo grupu žena u Americi pokazalo je da uzimanje vitamica C smanjuje bore za 11 posto.

Ovaj vitamin je povezan i sa smanjenjem rizika od srčanih oboljenja.

Naime, drugo istraživanje je pokazalo da ljudi koji konzumiraju veliku količinu citrusa imaju 28 posto manje šansi da dožive infarkt.

Bolje je kada se jede voće, nego pije kao sok. Konzumacijom citrusa utiče se i na smanjen nivo holesterola, pa se savjetuje konzumacija cijele voćke umjesto soka, jer se potrebna supstanca, hesperidin, koja je zaslužna za regulisanje holesterola, nalazi baš u kori u bijeloj opni.

Brojna istraživanja su pokazala da ishrana koja je bogata citrusima štiti od mnogih oboljenja, odnosno od raka, artritisa, srčanih oboljenja i dijabetesa.(hayat.ba)

Nastavite čitati

Zdravlje

Sok od koprive za jačanje imuniteta kod odraslih i djece: Napravite sami domaći sirup koji osvježava

Umjesto raznih fabrički proizvedenih napitaka za osvježenje, pripremite zdrav sirup kojim ćete jačati i imunitet svog organizma.

Sastojci:

– 100 listova mlade korpive

– 1 kg šećera

– kesica limuntusa

Prelijte vrhove kopriva sa 2-2,5 litara vode.

Poklopite i ostavite preko noći (ili maksimalno 24 sata) da odstoji.

Ocijedite listove, dodajte šećer i promješajte više puta u roku od sat vremena, da se polako rastopi.

Dodajte limuntus (ili sok od 2 limuna), pa sirup procijedite i sipajte u flaše.(hayat.ba)

Nastavite čitati

Top pet