Yeni Li, direktorica kompanije iz Silicijumske doline proučila je karakterne osobine najuspešnijih biznismena na svijetu. Nakon analize, za portal CNBC izdvojila je tri koje smatra neophodnim.
Vizija
Svaki uspješan osnivač start-up prije svega mora biti vizionar. No, san o ‘mijenjanju svijeta’ sam po sebi nije dovoljan, tvrdi Li, zato što uspješni preduzetnici moraju znati da razdvoje realne snove od onih nerealnih.
Kao osnivač kompanije, osim što svoju viziju morate da realizujete u najkraćem mogućem roku kako biste smanjili nepotrebne troškove, vaša vizija ujedno mora biti i dovoljno održiva da vam osigura poslovanje narednih godina – objašnjava Li, dodavši da svaki uspješan preduzetnik svoje dugoročne ideje mora da zna da pretoči u konkretne svakodnevne zadatke.
“Sposobnost da se tako jasno kristalizuje vizija u jasne zadatke svim zaposlenima; od uprave do terenskih radnika je ključ uspjeha svake kompanije”, naglašava Li.
Otpornost
Svaka firma će se, prije ili kasnije, susresti s poteškoćama u poslovanju. U tim trenucima je ključno da čelna osoba ne gubi nadu i da nastavi da donosi odluke ‘hladne glave’.
“Otpornost je ključna osobina. Nastaviti poslovanje i kada djeluje kao da je sve protiv vas, jako je bitno, zato što se svaka kompanija susreće s lošim vijestima, kritikama, gubicima i lošim odlukama”, tvrdi Li.
Prilagodljivost
Svaki osnivač start-upa gotovo se svaki dan susreće s promjenama, u skladu s kojima mora napraviti određene korekcije. I sama Li je tokom svoje bogate karijere mnogo puta promijenila profesiju, a u toj se tranziciji morala prilagoditi zahtjevima svog novog radnog mjesta.
“Smatram da je upravo mogućnost prilagođavanja svakoj situaciji najvažnija karakterna osobina. Pod time smatram osobu koja može u kratkom roku da prepozna problem, ne napravi paniku, nego sagleda situaciju iz svih uglova i brzo donese spasonosno rešenje”, zaključila je Li.