Moj klijent Luis je volio svoj posao.
Njegovi zadaci su bili zanimljivi, uživao je u svojim kolegama i bio je dobro plaćen. Jedini problem je bio to što je Luis toliko emocionalno bio uložen u svoj rad da je to počelo da mu zamagljuje rasuđivanje i utiče na njegovu dobrobit. Jednom u petak popodne, njegov šef je sazvao sastanak u posljednjem trenutku kako bi razgovarao o projektu koji je završen. Iako su mnogi od razloga zbog kojih je isporuka kasnila bili izvan Luisove kontrole, osjećao se kao da je ispravljanje vremenske linije palo isključivo na njegova ramena. Luis je radio cijeli vikend kako bi vratio inicijativu na pravi put, žrtvujući san i vrijeme sa svojom porodicom, piše hbr.org.
Mnogi ljudi s visokim postignućima mogu se povezati s Luisovom situacijom, jer biti emocionalno uložen u svoj posao je kao mač sa dvije oštrice. Vaš nagon i strast vas tjeraju na rad. Duboka briga o svom radu pruža zadovoljstvo i smisao. Ali prevelika emocionalna povezanost za svoj posao može postati veliki napor i teret za nošenje.
U doba rada na daljinu sve je manje razlike između ličnog i profesionalnog. Stoga nije ni čudo zašto su naše karijere tako odlučujući aspekt naših identiteta. Iako obično nema ništa loše u tome da se posvetite uspjehu vaše organizacije, problemi nastaju kada posao kontroliše vaša osjećanja i postupke, prenosi Week.ba.
Dakle, kako možete znati da li ste previše emocionalno uloženi u svoj posao? Ovo je nekoliko znakova da je vrijeme da se povučete:
Kritiku shvatate lično
Možda ste se osjećali ljutito, nesigurno ili demoralisano nakon što ste dobili lošu povratnu informaciju. Kada neko kritikuje vaš rad, to može izgledati kao potvrda vaših najgorih strahova – da niste dovoljno dobri .
Prije nego što prebrzo donosite zaključke, odvojite kritiku vašeg rada kao proizvoda od kritike vas kao osobe.
Isprobajte ovu vježbu kako biste objektivno shvatili ono što je podijeljeno s vama: Uzmite list papira i napravite četiri reda.
– Prvo zapišite šta je tačno rečeno.
– Zatim navedite sve što smatrate da nije u redu u vezi sa povratnim informacijama, kao što su nepreciznosti i slijepe tačke.
– U trećoj koloni razmislite o tome šta bi moglo biti korisno. Postoji li nešto što bi moglo poboljšati vaš radni tok ili vještine, na primjer?
– Možda trebate zakazati nastavak razgovora kada razbistrite mozak, sagledate cijelu situaciju.
Posao te prati kući
Emocionalno pretjerano ulaganje u vaš rad može dovesti do prekomjerne kompenzacije. Odnosno, možda ćete raditi više kako biste se osjećali dobro. Takođe možete imati problema da se „isključite“ na kraju dana , dozvoljavajući poslu da kvari vaše lično vrijeme, kao i u vaš um, čak i kada niste aktivni.
Svoju posvećenost ne dokazujete tako što ste uvijek „uključeni“ – naprotiv, potkopavate svoj uspjeh. Uspostavite navike da se odvojite od posla . Ovo može uključivati:
– Postavljanje alarma koji od vas traži da završite sa poslom.
– Potpuno isključivanje laptopa ili računara kako biste izbjegli iskušenje da se ponovo prijavite.
– Pisanje liste obaveza za sljedeći dan ili odabir drugog prijelaznog rituala.
Vi volite ljude
Ugodan ljudima znači da imate tendenciju da stavljate potrebe drugih ispred svojih. Poput Luisa, možda ćete osjećati veliku odgovornost da budete heroj koji popravlja i spašava situacije. Mislite da ste velikodušni i uslužni jer ste složni, ali ne ako to dolazi na štetu vašeg mentalnog zdravlja i kvaliteta vaših odnosa. Preopterećenje nije zdravo, niti dozvoljava onima s kojima radite da preuzmu inicijativu i budu odgovorni.
Samosvijest je uvijek prvi korak ka stvaranju promjene. Zato obratite pažnju – kada shvatite da preuzimate više od svog poštenog dijela posla ili odgovornosti u projektu ili vezi? Konkretno, potražite područja u kojima osjećate prevelik osjećaj ogorčenosti, što znači da se osjećate prezaposleno, nedovoljno cijenjeno ili na neki drugi način niste prepoznati za svoj trud. Ogorčenost je snažan emocionalni signal da potiskujete svoje potrebe i može vas voditi prema specifičnim situacijama koje treba riješiti.
Vaš identitet je naziv vašeg radnog mjesta
Možda ćete živjeti u strahu od gubitka posla jer bi cijeli vaš osjećaj vlastite vrijednosti bio uz taj posao.
Mala psihološka distanca od vašeg posla može uveliko poboljšati vaš mir. To ne znači tiho odustajanje ili na neki drugi način odustajanje, već da razlikujete ko ste od onoga što radite. Zapitajte se: „Osim toga što sam lider ili menadžer, ko sam ja za ljude do kojih mi je stalo?“ Radite stvari u kojima uživate van posla kako biste izgradili osjećaj majstorstva i stručnosti izvan svog posla. Nakon perioda teškog izgaranja , jedan od mojih klijenata se bavio aranžiranjem cvijeća kao kreativnim izlazom. Drugi je počeo studirati svemirsku fiziku, dok je drugi nedavno počeo volontirati u njihovom lokalnom skloništu za životinje. Svaka od ovih aktivnosti razvila je njihov osjećaj sebe i dala im identitete na koje se mogu osloniti kada posao nije išao po planu.
Zapamtite, vaš posao je nešto što radite, ne predstavlja vas u potpunosti.