Posjetite

Zdravlje

Život s hroničnom boli: Savjeti žene kojoj su migrene dio svakodnevice

Kako je to živjeti s hroničnim oblikom migrene i svakodnevnom boli ispričala je Andrea Pesate iz Miamia koja se kroz godine naučila nositi s ovom “nevidljivom” bolešću te i drugima želi pomoći da manje pate.

Novinarki i autorici Andrei Pesate prije više od 20 godina dijagnosticirana je migrena i otada je ova “nevidljiva” bolest dio njezine svakodnevice. S vremenom shvatila je da postoje mnoge zablude i stigma koje prate migrenu jer ljudi koji pate od nje naizgled se čine potpuno zdravima. No, bol koju osjećaju u glavi nekada može biti toliko jaka i nepodnošljiva da je vrlo teško nositi se s njome.

Andrei su migrene kroz dvije decenije, koliko pati od njih, oduzele puno vremena koje zbog boli nije mogla provesti sa svojom porodicom i prijateljima.

“Zbog migrene prošle godine propustila sam sedmi rođendan svog sina. A najteže je to što većina ljudi misli da propuštamo takve stvari jer smo tako sami izabrali. To je vrlo frustrirajuće. Zašto bi iko želio propustiti rođendan svoga sina?”, priča Andrea.

Ipak, kroz sve to vrijeme puno je naučila o tome kako živjeti s ovom nevidljivom bolesti. Stekla je nove vještine i naučila kako da ostane optimistična, čak i kada se to čini nemogućim. Kada su migrene postale hronične, odlučila je ostaviti posao s punim radnim vremenom i pokrenula je vlastiti komercijalni biznis. Na Instagramu je pokrenula stranicu mymigrainestory na kojoj dijeli pozitivne, afirmacijske poruke namijenjene svima koji žive s migrenom i hroničnom boli.

U tekstu objavljenom na stranici Healthline, Andrea Pesate podijelila je savjete koji su i njoj pomogli da, usprkos svakodnevnoj migreni, vodi ispunjen i kvalitetan život u kojem uživa.

1. Pozitivno pristupajte stvarima
Razumljivo je osjećati se ljutito, poraženo ili izgubljeno kada živite s hroničnom boli. Ali negativnost će samo stvari učiniti težima. To nije lako postići, ali ako istrenirate sami sebe da razmišljate pozitivno, to će vam pomoći da dobijete snagu koja vam treba da držite svoje zdravstveno stanje pod kontrolom i uživate u kvalitetnom životu.

Umjesto toga da budete strogi prema sebi ili da žalite zbog onoga što ne možete promijeniti, na svaku prepreku gledajte kao na priliku da se dokažete i pokažete koliko ste sposobni. Ako se ponekad osjećate tužnima, i to je u redu sve dok ne dopustite da vas negativni osjećaji ili vaše zdravstveno stanje definiraju.

2. Slušajte svoje tijelo
S vremenom ćete naučiti slušati svoje tijelo i znati prepoznati kada je najbolje da ostanete kod kuće. Uzmete li nekoliko dana, pa i sedmica da ih provedete u zamračenoj sobi ne znači da ste slabi ili nesposobni. Svakome treba vrijeme za odmor. Izdvajanje vremena za sebe jedini je način da se oporavite i vratite snažniji.

3. Ne krivite sebe
Osjećati krivicu je normalno, ali morate naučiti da je vaše zdravlje na prvom mjestu. Niste drugima teret i nije sebično ako vam je vlastito zdravlje najvažnije. U redu je ako morate propustiti druženje ili neki dogovor kada su simptomi migrene u puno zamahu. Morate se brinuti za tebe.

4. Educirajte ljude oko sebe
Samo zato jer vam je neko blizak ili vas dugo poznaje, ne znači da zna i kroz što prolazite. Možda će vas iznenaditi kada saznate da čak ni vaši najbliži prijatelji ne razumiju kako je to živjeti s migrenom, i to nije njihova krivica. Općenito, ne postoji dovoljno informacija o migreni. Govoreći drugima o vašoj bolesti i educirajući ih, pomažete u širenju svijesti o migreni i skidanju stigme koja prati ovu nevidljivu bolest.

5. Naučite se udaljiti od određenih ljudi
Život s migrenom ostavlja traga na odnose s drugim ljudima.

Međutim, kroz godine sam naučila da ljudi dolaze i odlaze. Oni kojima je zaista stalo će ostati, bez obzira na sve. A ponekad jednostavno morate naučiti neke ljude pustiti, poručuje Andrea Pesate.

Ako zbog ikoga sumnjate u sebe ili svoju vrijednost, možda biste trebali razmisliti o tome želite li tu osobu i dalje u svom životu. Zaslužujete da oko sebe imate ljude koji će vas motivirati i uz koje ćete se osjećati vrijednima.

6. Slavite svoj napredak
U današnjem svijet navikli smo da nam nešto na čemu možemo biti zahvalni dođe odmah. Ipak, za dobre stvari treba vremena. Nemojte biti ljuti na sebe ako ne napredujete brzo koliko biste željeli. Slavite svoja postignuća bez obzira na to koliko mala bila. Naučiti se prilagoditi životu s migrenom nije lako i svaki napredak je velika stvar.

Primjerice, ako ste nedavno isprobali novi lijek i nije vam pomogao, to nije korak unatrag. Baš suprotno, sada možete izbrisati taj lijek sa svoje liste i isprobati nešto drugo.

Nedavno sam napokon izvadila sve lijekove iz svojeg noćnog ormarića i proslavila sam to! Možda se to ne čini kao velika stvar, ali godinama nisam vidjela taj ormarić čist i organiziran. Za mene je to bila velika stvar.

Svako je drugačiji. Nemojte uspoređivati sebe i svoj napredak s drugima i znajte da za to treba vremena. Jednog dana pogledat će unatrag i shvatiti koliko ste napredovali i zbog toga ćete se osjećati nezaustavljivima, kaže Andrea.

7. Ne bojte se tražiti pomoć
Vi ste jaki i sposobni, ali ne možete sve napraviti. Ne bojte se tražiti pomoć! Zatražiti pomoć od drugih znak je hrabrosti. Osim toga, nikad ne znate što možete naučiti od drugih ljudi u tom procesu.

8. Vjerujte u sebe
Možete napraviti nevjerojatne stvari i napravit ćete ih. Vjerujte u sebe i dobre stvari počet će se događati. Umjesto toga da žalite sami sebe i okolnosti u kojima jeste, prisjetite se svega što ste do sada postigli u životu i osvijestite koliko ćete daleko stići u budućnosti.

Prije sam mislila da moje migrene nikada neće nestati. Tek kada sam počela vjerovati u sebe naučila sam kako ići kroz život s ovom bolešću i pronaći svoj put prema ozdravljenju.

Ako se osjećate uplašeno ili kao da ste zapeli, to je razumljivo. Ali obećavam vam da postoji izlaz. Vjerujte sebi, slušajte svoje tijelo, oslonite se na druge i znajte da možete voditi sretan i zdrav život, poručuje Andrea Pesate. (zadovoljna.dnevnik.hr)

Zdravlje

Trik sa prstima koji eliminiše bijes, tugu i nervozu: Znate li za akupresuru?

Da li ste nervozni, tužni, ljuti, ne usuđujete se da ostvarite svoje ciljeve ili se stalno plašite? Pomozite sebi ovom starom metodom koja ublažava ili čak eliminiše gore pomenuti emocionalni stres za nekoliko minuta.

“Akupresura” je drevna tehnika liječenja koja koristi pritisak na određene dijelove tijela kako bi pokrenula procese samoizlječenja u tijelu. Akupresura je stara više od 5.000 godina i jednostavno “koristeći snagu i osjetljivost prstiju, akupresura efikasno ublažava probleme povezane sa stresom, povećava cirkulaciju krvi, smanjuje bol i idealna je za jačanje imunološkog sistema”.

Ovu jednostavnu energetsku tehniku možete da izvodite bilo gdje i bilo kada, kaže Pam Doremus, američka učiteljica joge i reiki majstorica. Ona objašnjava kako možemo uticati na negativne emocije pritiskom na određene prste:

Palac – zabrinutost

Kažiprst – strah

Srednji prst – ljutnja

Domali prst – tuga

Mali prst – nisko samopouzdanje, neodlučnost, nedostatak hrabrosti za postizanje želja i ciljeva

Kako implementirati ovu metodu?

Da biste se akupresurom oslobodili negativnih emocija, potrebno je da sjedite ili stojite u tišini, dakle – bez razgovora. Izaberite prst kojim pokušavate da utičete na određenu emociju i nježno ga držite 2-5 minuta. Za to vrijeme treba da osjetite puls u prstu, a zatim ga spustite i po želji nastavite do sljedećeg prsta. Sve vrijeme dišite duboko, prenosi City Magazine.

Ako ove emocije osjećate svakodnevno, možete birati sve prste i redovno izvoditi tehniku, kao svojevrsni dnevni jutarnji ili večernji ritual. Tehniku možete izvoditi i na poslu kada vas nešto naljuti, prije ispita, prije ili poslije važnog sastanka. Tehniku možete koristiti i kada ste ljuti zbog emotivne veze ili kada želite da poboljšate samopouzdanje i skupite hrabrost za nove avanture.

Nastavite čitati

Zdravlje

Jedite ga, mažite, pijte jer smanjuje bore

Istraživanje koje je obuhvatilo grupu žena u Americi pokazalo je da uzimanje vitamica C smanjuje bore za 11 posto.

Ovaj vitamin je povezan i sa smanjenjem rizika od srčanih oboljenja.

Naime, drugo istraživanje je pokazalo da ljudi koji konzumiraju veliku količinu citrusa imaju 28 posto manje šansi da dožive infarkt.

Bolje je kada se jede voće, nego pije kao sok. Konzumacijom citrusa utiče se i na smanjen nivo holesterola, pa se savjetuje konzumacija cijele voćke umjesto soka, jer se potrebna supstanca, hesperidin, koja je zaslužna za regulisanje holesterola, nalazi baš u kori u bijeloj opni.

Brojna istraživanja su pokazala da ishrana koja je bogata citrusima štiti od mnogih oboljenja, odnosno od raka, artritisa, srčanih oboljenja i dijabetesa.(hayat.ba)

Nastavite čitati

Zdravlje

Sok od koprive za jačanje imuniteta kod odraslih i djece: Napravite sami domaći sirup koji osvježava

Umjesto raznih fabrički proizvedenih napitaka za osvježenje, pripremite zdrav sirup kojim ćete jačati i imunitet svog organizma.

Sastojci:

– 100 listova mlade korpive

– 1 kg šećera

– kesica limuntusa

Prelijte vrhove kopriva sa 2-2,5 litara vode.

Poklopite i ostavite preko noći (ili maksimalno 24 sata) da odstoji.

Ocijedite listove, dodajte šećer i promješajte više puta u roku od sat vremena, da se polako rastopi.

Dodajte limuntus (ili sok od 2 limuna), pa sirup procijedite i sipajte u flaše.(hayat.ba)

Nastavite čitati

Top pet