Posjetite

Zdravlje

Život s hroničnom boli: Savjeti žene kojoj su migrene dio svakodnevice

Kako je to živjeti s hroničnim oblikom migrene i svakodnevnom boli ispričala je Andrea Pesate iz Miamia koja se kroz godine naučila nositi s ovom “nevidljivom” bolešću te i drugima želi pomoći da manje pate.

Novinarki i autorici Andrei Pesate prije više od 20 godina dijagnosticirana je migrena i otada je ova “nevidljiva” bolest dio njezine svakodnevice. S vremenom shvatila je da postoje mnoge zablude i stigma koje prate migrenu jer ljudi koji pate od nje naizgled se čine potpuno zdravima. No, bol koju osjećaju u glavi nekada može biti toliko jaka i nepodnošljiva da je vrlo teško nositi se s njome.

Andrei su migrene kroz dvije decenije, koliko pati od njih, oduzele puno vremena koje zbog boli nije mogla provesti sa svojom porodicom i prijateljima.

“Zbog migrene prošle godine propustila sam sedmi rođendan svog sina. A najteže je to što većina ljudi misli da propuštamo takve stvari jer smo tako sami izabrali. To je vrlo frustrirajuće. Zašto bi iko želio propustiti rođendan svoga sina?”, priča Andrea.

Ipak, kroz sve to vrijeme puno je naučila o tome kako živjeti s ovom nevidljivom bolesti. Stekla je nove vještine i naučila kako da ostane optimistična, čak i kada se to čini nemogućim. Kada su migrene postale hronične, odlučila je ostaviti posao s punim radnim vremenom i pokrenula je vlastiti komercijalni biznis. Na Instagramu je pokrenula stranicu mymigrainestory na kojoj dijeli pozitivne, afirmacijske poruke namijenjene svima koji žive s migrenom i hroničnom boli.

U tekstu objavljenom na stranici Healthline, Andrea Pesate podijelila je savjete koji su i njoj pomogli da, usprkos svakodnevnoj migreni, vodi ispunjen i kvalitetan život u kojem uživa.

1. Pozitivno pristupajte stvarima
Razumljivo je osjećati se ljutito, poraženo ili izgubljeno kada živite s hroničnom boli. Ali negativnost će samo stvari učiniti težima. To nije lako postići, ali ako istrenirate sami sebe da razmišljate pozitivno, to će vam pomoći da dobijete snagu koja vam treba da držite svoje zdravstveno stanje pod kontrolom i uživate u kvalitetnom životu.

Umjesto toga da budete strogi prema sebi ili da žalite zbog onoga što ne možete promijeniti, na svaku prepreku gledajte kao na priliku da se dokažete i pokažete koliko ste sposobni. Ako se ponekad osjećate tužnima, i to je u redu sve dok ne dopustite da vas negativni osjećaji ili vaše zdravstveno stanje definiraju.

2. Slušajte svoje tijelo
S vremenom ćete naučiti slušati svoje tijelo i znati prepoznati kada je najbolje da ostanete kod kuće. Uzmete li nekoliko dana, pa i sedmica da ih provedete u zamračenoj sobi ne znači da ste slabi ili nesposobni. Svakome treba vrijeme za odmor. Izdvajanje vremena za sebe jedini je način da se oporavite i vratite snažniji.

3. Ne krivite sebe
Osjećati krivicu je normalno, ali morate naučiti da je vaše zdravlje na prvom mjestu. Niste drugima teret i nije sebično ako vam je vlastito zdravlje najvažnije. U redu je ako morate propustiti druženje ili neki dogovor kada su simptomi migrene u puno zamahu. Morate se brinuti za tebe.

4. Educirajte ljude oko sebe
Samo zato jer vam je neko blizak ili vas dugo poznaje, ne znači da zna i kroz što prolazite. Možda će vas iznenaditi kada saznate da čak ni vaši najbliži prijatelji ne razumiju kako je to živjeti s migrenom, i to nije njihova krivica. Općenito, ne postoji dovoljno informacija o migreni. Govoreći drugima o vašoj bolesti i educirajući ih, pomažete u širenju svijesti o migreni i skidanju stigme koja prati ovu nevidljivu bolest.

5. Naučite se udaljiti od određenih ljudi
Život s migrenom ostavlja traga na odnose s drugim ljudima.

Međutim, kroz godine sam naučila da ljudi dolaze i odlaze. Oni kojima je zaista stalo će ostati, bez obzira na sve. A ponekad jednostavno morate naučiti neke ljude pustiti, poručuje Andrea Pesate.

Ako zbog ikoga sumnjate u sebe ili svoju vrijednost, možda biste trebali razmisliti o tome želite li tu osobu i dalje u svom životu. Zaslužujete da oko sebe imate ljude koji će vas motivirati i uz koje ćete se osjećati vrijednima.

6. Slavite svoj napredak
U današnjem svijet navikli smo da nam nešto na čemu možemo biti zahvalni dođe odmah. Ipak, za dobre stvari treba vremena. Nemojte biti ljuti na sebe ako ne napredujete brzo koliko biste željeli. Slavite svoja postignuća bez obzira na to koliko mala bila. Naučiti se prilagoditi životu s migrenom nije lako i svaki napredak je velika stvar.

Primjerice, ako ste nedavno isprobali novi lijek i nije vam pomogao, to nije korak unatrag. Baš suprotno, sada možete izbrisati taj lijek sa svoje liste i isprobati nešto drugo.

Nedavno sam napokon izvadila sve lijekove iz svojeg noćnog ormarića i proslavila sam to! Možda se to ne čini kao velika stvar, ali godinama nisam vidjela taj ormarić čist i organiziran. Za mene je to bila velika stvar.

Svako je drugačiji. Nemojte uspoređivati sebe i svoj napredak s drugima i znajte da za to treba vremena. Jednog dana pogledat će unatrag i shvatiti koliko ste napredovali i zbog toga ćete se osjećati nezaustavljivima, kaže Andrea.

7. Ne bojte se tražiti pomoć
Vi ste jaki i sposobni, ali ne možete sve napraviti. Ne bojte se tražiti pomoć! Zatražiti pomoć od drugih znak je hrabrosti. Osim toga, nikad ne znate što možete naučiti od drugih ljudi u tom procesu.

8. Vjerujte u sebe
Možete napraviti nevjerojatne stvari i napravit ćete ih. Vjerujte u sebe i dobre stvari počet će se događati. Umjesto toga da žalite sami sebe i okolnosti u kojima jeste, prisjetite se svega što ste do sada postigli u životu i osvijestite koliko ćete daleko stići u budućnosti.

Prije sam mislila da moje migrene nikada neće nestati. Tek kada sam počela vjerovati u sebe naučila sam kako ići kroz život s ovom bolešću i pronaći svoj put prema ozdravljenju.

Ako se osjećate uplašeno ili kao da ste zapeli, to je razumljivo. Ali obećavam vam da postoji izlaz. Vjerujte sebi, slušajte svoje tijelo, oslonite se na druge i znajte da možete voditi sretan i zdrav život, poručuje Andrea Pesate. (zadovoljna.dnevnik.hr)

Zdravlje

Kako da prepoznamo kineski bijeli luk: Uzgaja se u kanalizacionim vodama i prodaje se kod nas

Nastasja Nedimović je  influenserka koja se hrabro izborila sa tumorom te nastavila svoju misiju putem profila na Instagramu kroz pružanje podrške i savjeta po pitanju zdravlja i zdravog života. 

Nedavno je podijelila video u kome objašnjava zbog čega je važno da znamo razliku između dvije vrste bijelog luka, tačnije domaćeg i uvezenog.

“Ovo zaista nije bijeli luk, ovo je kineski ‘bijeli luk’. Uvezeni bijeli luk iz Kine se uzgaja u kanalizacionim vodama, a te kanalizacione vode se koriste kao jeftino đubrivo. Zatim se prska hemikalijama da bi se spriječilo klijanje, potom se izbjeljuje hlorom, a nakon toga se po zakonu fumigira metil bromidom. Visoke doze metil bromida mogu oštetetiti respiratorni i centralni nervni sistem i on je opasniji od hlora čak 60 puta. Kroz mnoga ispitivanja ovaj kineski bijeli luk je bio pozitivan na toksične hemikalije, na patogene, na teške metale kao što su olovo, arsen, melamin, ali i na ešerihiju koli –  rekla je ona i dodala da se sve ovo odnosi i na bijeli luk u drugim oblicima, kao što je u prahu ili ulje od bijelog luka”, piše Week.ba.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Nastasja Nedimovic (@cancer.influencer)

Kineski bijeli luk ima  nedostatak mrlja od zemljišta, jer kineski je izbjeljivan hlorom. Ima neprirodno bijelu boju, a takođe, kineski bijeli luk ne klija jer je tretiran teškim hemikalijama, dok naš bijeli luk nakon određenog vremena isklija i vide se mladi zeleni izdanci -rekla je.

Kineski bijeli luk ima metalniji ukus i gorči je, a naš bijeli luk, kao što i sami znate, preukusan je – rekla je Nastasija za kraj.

Nastavite čitati

Zdravlje

Šest neobičnih znakova na koje vas tijelo upozorava da nešto nije uredu

Obično se ne brinemo za svoje zdravlje dok nas nešto ne počne mučiti.

Iako čak i najzdraviji ljudi mogu osjetiti povremenu nelagodu, postoje neki tjelesni signali koje ne bismo smjeli zanemariti, piše Brightside. Iako je važno potražiti stručnu pomoć ako vas nešto brine, također je vrijedno obratiti pažnju na načine na koje vam vaše tijelo pokušava dati do znanja da nešto nije u redu.

Vaša stolica pluta

Iako stolica obično tone u WC školjki, postoje određene promjene u vašem tijelu koje mogu uzrokovati da vaša stolica pluta. Neka hrana koju jedete može dovesti do stvaranja plinova u stolici, sprječavajući je da potone. Plutajuća stolica obično nije nešto oko čega biste se trebali brinuti, ali možda biste trebali smanjiti hranu poput graha, mlijeka ili jabuka jer mogu izazvati plinove .

Oči su vam uvijek suhe

Vaše oči mogu biti  suhe i svrbjeti ako provodite previše vremena buljeći u zaslon telefona ili računara. Ali ako primijetite izrazitu suhoću u očima i ustima, to može biti znak upale. Hronična suhoća oka može biti uzrokovana infekcijom u žlijezdama koje luče suze koje proizvode suze i slinu.

Uvijek vam je hladno

Kako vrijeme vani postaje hladnije, potpuno je razumljivo da želimo uključiti grijanje u kući. Ali ako često tražite deku kojom biste se pokrili, to bi mogao biti znak slabe proizvodnje štitne žlijezde. Budući da niske razine hormona štitne usporavaju vaš metabolizam , moglo bi vam biti hladno čak i u toploj prostoriji, prenosi Week.ba.

Kosa vam opada

Iako je savršeno normalno izgubiti nešto kose tokom dana, ako iznenada primijetite puno dlaka na svojoj četki, to bi mogao biti znak da vašem tijelu nedostaje željeza. Ako prehranom ne unosite dovoljno željeza, to bi moglo uticati na vaše tijelo na mnoge načine, uključujući opadanje kose. Pokušajte jesti više hrane bogate željezom, poput crvenog mesa, orašastih plodova i suhih marelica kako biste bili sigurni da ćete unijeti željezo koje vam je potrebno.

Zubi su vam preosjetljivi

Vaši zubi mogu biti osjetljivi na toplu ili hladnu hranu, ali to može biti i znak problema s crijevima. Dentalna erozija i osjetljivost zubi mogu ukazivati ​​na refluks kiseline. Kiselina može oštetiti zaštitni sloj vaše zubne cakline, ali ako vaš stomatolog rano identifikuje problem, lako se može izliječiti.

Stalno ste žedni

Uzimanje dovoljno vode ključno je za naše zdravlje, ali ako ste stalno žedni, to može biti simptom dijabetesa. Budući da dijabetes uzrokuje nakupljanje glukoze u krvi, vaši bubrezi rade pojačano, što zauzvrat dovodi do pojačanog mokrenja i žeđi .

Nastavite čitati

Zdravlje

Trik sa prstima koji eliminiše bijes, tugu i nervozu: Znate li za akupresuru?

Da li ste nervozni, tužni, ljuti, ne usuđujete se da ostvarite svoje ciljeve ili se stalno plašite? Pomozite sebi ovom starom metodom koja ublažava ili čak eliminiše gore pomenuti emocionalni stres za nekoliko minuta.

“Akupresura” je drevna tehnika liječenja koja koristi pritisak na određene dijelove tijela kako bi pokrenula procese samoizlječenja u tijelu. Akupresura je stara više od 5.000 godina i jednostavno “koristeći snagu i osjetljivost prstiju, akupresura efikasno ublažava probleme povezane sa stresom, povećava cirkulaciju krvi, smanjuje bol i idealna je za jačanje imunološkog sistema”.

Ovu jednostavnu energetsku tehniku možete da izvodite bilo gdje i bilo kada, kaže Pam Doremus, američka učiteljica joge i reiki majstorica. Ona objašnjava kako možemo uticati na negativne emocije pritiskom na određene prste:

Palac – zabrinutost

Kažiprst – strah

Srednji prst – ljutnja

Domali prst – tuga

Mali prst – nisko samopouzdanje, neodlučnost, nedostatak hrabrosti za postizanje želja i ciljeva

Kako implementirati ovu metodu?

Da biste se akupresurom oslobodili negativnih emocija, potrebno je da sjedite ili stojite u tišini, dakle – bez razgovora. Izaberite prst kojim pokušavate da utičete na određenu emociju i nježno ga držite 2-5 minuta. Za to vrijeme treba da osjetite puls u prstu, a zatim ga spustite i po želji nastavite do sljedećeg prsta. Sve vrijeme dišite duboko, prenosi City Magazine.

Ako ove emocije osjećate svakodnevno, možete birati sve prste i redovno izvoditi tehniku, kao svojevrsni dnevni jutarnji ili večernji ritual. Tehniku možete izvoditi i na poslu kada vas nešto naljuti, prije ispita, prije ili poslije važnog sastanka. Tehniku možete koristiti i kada ste ljuti zbog emotivne veze ili kada želite da poboljšate samopouzdanje i skupite hrabrost za nove avanture.

Nastavite čitati

Top pet