Posjetite

Zdravlje

Odlični savjeti za relaksaciju tokom trudnoće

Svi smo čuli da je izbjegavanje stresnih situacija najbolje rješenje. Taj savjet kod trudnica ima još veću obavezujuću snagu, toliku da se može reći da je u pitanju dužnost. Naime, postoje žene koje zbog svih negativnosti koje stres nosi po zdravlje bebe odlaze na čuvanje, odnosno “održavanje” trudnoće. Zato mnoge buduće mame uzimaju trudničko bolovanje jer im poslovna atmosfera ne može osigurati život bez stresa.

Drage buduće mame, nudimo vam 5 savjeta za relaksaciju tokom trudnoće.

1.   Promijenite loše navike

Smanjite unos šećera i kofeina koliko je to moguće. Gazirana i energetska pića, kao i cigarete tokom trudnoće za vas ne smiju da postoje. Kofein i šećer „rade u korist“ povećanja stresa jer smanjuju snabdijevanje organizma vitaminom B, koji je neophodan da budete otporniji na stres. Na nekom od redovnih pregleda konsultujte vašeg ljekara u vezi neophodnosti kompleksa vitamina B, njegovog značaja i potencijalnih izvora.

2.   Smanjite broj svakodnevnih obaveza

Trudnoća je „san“ svake žene sa ne tako izraženim radnim navikama. Šalu na stranu, u ovom periodu morate smanjiti obim posla koji obavljate na dnevnom nivou, posebno se misli na obaveze koje zahtijevaju fizički napor. Odgovornost za život i zdravlje vaše bebe mora biti na prvom mjestu. Organizujte se drugačije, prenesite dio poslova na nekog drugog i ne ustručavajte se da zatražite opravdanu pomoć vaše porodice.

3.   Druženje i smijeh

Dokazano je da se u društvu zaboravlja na probleme i obaveze, te se i trudnoća lakše „izgura.“ Druženje sa dragim ljudima opušta i smanjuje stres. Ne kaže se džaba: „Smijeh je najbolji lijek“ jer redukuje nivo hormona stresa u organizmu. Pristupite trudnoći tako da i vaš partner učestvuje u njoj, kako kroz svakodnevno pružanje podrške u vidu poslova oko kojih vam pomaže, tako i kroz razgovor o svemu kroz šta prolazite. Ne ustručavajte se da iznesete vaša osećanja, zabrinutost, tegobe i razmišljanja. Osjećaj da je neko uz vas doprinosi smanjenju tenzije i stresa. Nekad djeluje kao odlična ideja da okupite prijatelje i odgledate neku dobru komediju ili možda posjetite pozorište. Naravno, sve pomenute prijedloge možete realizovati i samostalno ukoliko postoje momenti kada vam ne prija društvo.

4.   Razmišljajte pozitivno

Trudnoća je period u kome morate mnoge stvari da promijenite kod sebe, kako bi je iznijele na najbolji način, ali i vrijeme u kome treba pripremiti sve što je neophodno za rođenje bebe. Jednostavno, tokom devet mjeseci se mora voditi računa o bezbroj stavki, počev od ishrane, pregleda, navika, pa sve do kupovine potrebnih proizvoda za novog člana porodice. Nije jednostavno, ali nastojte da pozitivno gledate na sve. Uvijek imajte u vidu da zabrinutost i napetost doprinose povećanju stresa. Naučite da vrednujete stvari i ljude koje imate oko sebe.

5.   Dio dana rezervisan za opuštanje

Dobar način da se opustite je čitanje kvalitetne, sadržajne knjige ili štiva koje vas interesuje. To je ujedno i idealno vrijeme da oslušnete bebu jer dok mirujete možete osjetiti njene pokrete. I slušanje muzike pozitivno djeluje na smanjenje napetosti, otklanja stres i poravlja raspoloženje. I na kraju, relaksirajuća muzika uz duboko disanje značajno umanjuje stres. Plitko disanje izaziva napetost mišića. (zenasamja.me)

Zdravlje

Trik sa prstima koji eliminiše bijes, tugu i nervozu: Znate li za akupresuru?

Da li ste nervozni, tužni, ljuti, ne usuđujete se da ostvarite svoje ciljeve ili se stalno plašite? Pomozite sebi ovom starom metodom koja ublažava ili čak eliminiše gore pomenuti emocionalni stres za nekoliko minuta.

“Akupresura” je drevna tehnika liječenja koja koristi pritisak na određene dijelove tijela kako bi pokrenula procese samoizlječenja u tijelu. Akupresura je stara više od 5.000 godina i jednostavno “koristeći snagu i osjetljivost prstiju, akupresura efikasno ublažava probleme povezane sa stresom, povećava cirkulaciju krvi, smanjuje bol i idealna je za jačanje imunološkog sistema”.

Ovu jednostavnu energetsku tehniku možete da izvodite bilo gdje i bilo kada, kaže Pam Doremus, američka učiteljica joge i reiki majstorica. Ona objašnjava kako možemo uticati na negativne emocije pritiskom na određene prste:

Palac – zabrinutost

Kažiprst – strah

Srednji prst – ljutnja

Domali prst – tuga

Mali prst – nisko samopouzdanje, neodlučnost, nedostatak hrabrosti za postizanje želja i ciljeva

Kako implementirati ovu metodu?

Da biste se akupresurom oslobodili negativnih emocija, potrebno je da sjedite ili stojite u tišini, dakle – bez razgovora. Izaberite prst kojim pokušavate da utičete na određenu emociju i nježno ga držite 2-5 minuta. Za to vrijeme treba da osjetite puls u prstu, a zatim ga spustite i po želji nastavite do sljedećeg prsta. Sve vrijeme dišite duboko, prenosi City Magazine.

Ako ove emocije osjećate svakodnevno, možete birati sve prste i redovno izvoditi tehniku, kao svojevrsni dnevni jutarnji ili večernji ritual. Tehniku možete izvoditi i na poslu kada vas nešto naljuti, prije ispita, prije ili poslije važnog sastanka. Tehniku možete koristiti i kada ste ljuti zbog emotivne veze ili kada želite da poboljšate samopouzdanje i skupite hrabrost za nove avanture.

Nastavite čitati

Zdravlje

Jedite ga, mažite, pijte jer smanjuje bore

Istraživanje koje je obuhvatilo grupu žena u Americi pokazalo je da uzimanje vitamica C smanjuje bore za 11 posto.

Ovaj vitamin je povezan i sa smanjenjem rizika od srčanih oboljenja.

Naime, drugo istraživanje je pokazalo da ljudi koji konzumiraju veliku količinu citrusa imaju 28 posto manje šansi da dožive infarkt.

Bolje je kada se jede voće, nego pije kao sok. Konzumacijom citrusa utiče se i na smanjen nivo holesterola, pa se savjetuje konzumacija cijele voćke umjesto soka, jer se potrebna supstanca, hesperidin, koja je zaslužna za regulisanje holesterola, nalazi baš u kori u bijeloj opni.

Brojna istraživanja su pokazala da ishrana koja je bogata citrusima štiti od mnogih oboljenja, odnosno od raka, artritisa, srčanih oboljenja i dijabetesa.(hayat.ba)

Nastavite čitati

Zdravlje

Sok od koprive za jačanje imuniteta kod odraslih i djece: Napravite sami domaći sirup koji osvježava

Umjesto raznih fabrički proizvedenih napitaka za osvježenje, pripremite zdrav sirup kojim ćete jačati i imunitet svog organizma.

Sastojci:

– 100 listova mlade korpive

– 1 kg šećera

– kesica limuntusa

Prelijte vrhove kopriva sa 2-2,5 litara vode.

Poklopite i ostavite preko noći (ili maksimalno 24 sata) da odstoji.

Ocijedite listove, dodajte šećer i promješajte više puta u roku od sat vremena, da se polako rastopi.

Dodajte limuntus (ili sok od 2 limuna), pa sirup procijedite i sipajte u flaše.(hayat.ba)

Nastavite čitati

Top pet