Posjetite

Zdravlje

Izbjegnite ih: Šest grešaka koje uporno radimo tokom menstruacije

Naša su tijela tokom menstruacije posebno osjetljiva, a neke navike kojih se za to vrijeme pridržavamo ne smatraju se zdravima. Stoga bi bilo najbolje da se od takvih pogrešnih navika jednostavno odviknemo.

1. Korištenje tampona i uložaka koji sadrže izbijeljeni pamuk ili umjetnu svilu

Većina uložaka i tampona rađena je od rajona, odnosno umjetne svile koja je slična poliesteru, i izbijeljenog pamuka. Takvi ulošci mogu sadržavati tragove pesticida, izbjeljivača te dioksina, toksičnih umjetnih spojeva zbog kojih može doći do remećenja plodnosti i endokrinog sustava.

Dugoročnim korištenjem takvih tampona i uložaka možete ugroziti svoje zdravlje, stoga postoji bolja opcija, a to je korištenje organskih, neizbijeljenih uložaka i tampona.

2. Nedovoljno često mijenjanje tampona ili uloška 

Što duže nosite tampon ili uložak, to više bakterija raste. Na taj način stvarate pogodno okruženje za bakterije poput zlatnog stafilokoka koji uzrokuje sindrom toksičnog šoka. Preporučljivo je da se uložak i tampon mijenjaju svakih četiri do osam sati.

3. Korištenje mirisnih proizvoda

Nitko ne želi neugodno mirisati, no korištenje proizvoda koji u sebi sadrže umjetne mirise nije dobra ideja tokom menstruacije. Takvi proizvodi mogu iritirati tijelo, dovesti do bakterijskih i gljivičnih infekcija te su puni sintetičkih kemikalija poput ftalata i parabena. Stoga je najbolje da uloške, tampone i kupke s umjetnim mirisima za vrijeme menstruacije izbjegavate.

4. Nedovoljno sna

Teško je naspavati se uz grčeve, nemir i nesanicu koju izazivaju hormoni, no kvalitetan san od sedam do devet sati dnevno najpotrebniji je upravo onda kada imate menstruaciju. Manjak sna na tijelo djeluje stresno i upalno te može poremetiti razinu hormona i vaše raspoloženje. Međutim, dok spavate, vaše tijelo ima vremena podići imunološki sustav i oporaviti se.

5. Izbjegavanje tjelovježbe

Osim što je odličan način da se riješite stresa i iznojite toksine, vježbanje također pomaže pri ublažavanju grčeva i poboljšanju kvalitete sna. Čak i kada imate menstruaciju, preporučuje se svaki dan vježbati najmanje 30 minuta.

Jednostavne aktivnosti poput hodanja, vožnje biciklom ili plivanja pomažu smanjiti intenzitet menstrualnih grčeva.

6. Ispijanje kafe

Manjak sna, umor i glavobolja možda se čine kao odlični razlozi da si natočite šalicu kave ili čaja, ali kofein može dovesti do dehidracije te simptome poput glavobolje učiniti još gorima. Smanjenje unosa kofeina tokom menstruacije pomoći će vam ublažiti napetost, nesanicu i tjeskobu.

Ako nekoliko dana prije početka menstruacije osjećate bol u grudima, pokušajte izbjegavati kofein koliko je to moguće.

Zdravlje

Trik sa prstima koji eliminiše bijes, tugu i nervozu: Znate li za akupresuru?

Da li ste nervozni, tužni, ljuti, ne usuđujete se da ostvarite svoje ciljeve ili se stalno plašite? Pomozite sebi ovom starom metodom koja ublažava ili čak eliminiše gore pomenuti emocionalni stres za nekoliko minuta.

“Akupresura” je drevna tehnika liječenja koja koristi pritisak na određene dijelove tijela kako bi pokrenula procese samoizlječenja u tijelu. Akupresura je stara više od 5.000 godina i jednostavno “koristeći snagu i osjetljivost prstiju, akupresura efikasno ublažava probleme povezane sa stresom, povećava cirkulaciju krvi, smanjuje bol i idealna je za jačanje imunološkog sistema”.

Ovu jednostavnu energetsku tehniku možete da izvodite bilo gdje i bilo kada, kaže Pam Doremus, američka učiteljica joge i reiki majstorica. Ona objašnjava kako možemo uticati na negativne emocije pritiskom na određene prste:

Palac – zabrinutost

Kažiprst – strah

Srednji prst – ljutnja

Domali prst – tuga

Mali prst – nisko samopouzdanje, neodlučnost, nedostatak hrabrosti za postizanje želja i ciljeva

Kako implementirati ovu metodu?

Da biste se akupresurom oslobodili negativnih emocija, potrebno je da sjedite ili stojite u tišini, dakle – bez razgovora. Izaberite prst kojim pokušavate da utičete na određenu emociju i nježno ga držite 2-5 minuta. Za to vrijeme treba da osjetite puls u prstu, a zatim ga spustite i po želji nastavite do sljedećeg prsta. Sve vrijeme dišite duboko, prenosi City Magazine.

Ako ove emocije osjećate svakodnevno, možete birati sve prste i redovno izvoditi tehniku, kao svojevrsni dnevni jutarnji ili večernji ritual. Tehniku možete izvoditi i na poslu kada vas nešto naljuti, prije ispita, prije ili poslije važnog sastanka. Tehniku možete koristiti i kada ste ljuti zbog emotivne veze ili kada želite da poboljšate samopouzdanje i skupite hrabrost za nove avanture.

Nastavite čitati

Zdravlje

Jedite ga, mažite, pijte jer smanjuje bore

Istraživanje koje je obuhvatilo grupu žena u Americi pokazalo je da uzimanje vitamica C smanjuje bore za 11 posto.

Ovaj vitamin je povezan i sa smanjenjem rizika od srčanih oboljenja.

Naime, drugo istraživanje je pokazalo da ljudi koji konzumiraju veliku količinu citrusa imaju 28 posto manje šansi da dožive infarkt.

Bolje je kada se jede voće, nego pije kao sok. Konzumacijom citrusa utiče se i na smanjen nivo holesterola, pa se savjetuje konzumacija cijele voćke umjesto soka, jer se potrebna supstanca, hesperidin, koja je zaslužna za regulisanje holesterola, nalazi baš u kori u bijeloj opni.

Brojna istraživanja su pokazala da ishrana koja je bogata citrusima štiti od mnogih oboljenja, odnosno od raka, artritisa, srčanih oboljenja i dijabetesa.(hayat.ba)

Nastavite čitati

Zdravlje

Sok od koprive za jačanje imuniteta kod odraslih i djece: Napravite sami domaći sirup koji osvježava

Umjesto raznih fabrički proizvedenih napitaka za osvježenje, pripremite zdrav sirup kojim ćete jačati i imunitet svog organizma.

Sastojci:

– 100 listova mlade korpive

– 1 kg šećera

– kesica limuntusa

Prelijte vrhove kopriva sa 2-2,5 litara vode.

Poklopite i ostavite preko noći (ili maksimalno 24 sata) da odstoji.

Ocijedite listove, dodajte šećer i promješajte više puta u roku od sat vremena, da se polako rastopi.

Dodajte limuntus (ili sok od 2 limuna), pa sirup procijedite i sipajte u flaše.(hayat.ba)

Nastavite čitati

Top pet