Posjetite

Zdravlje

Disanje je najbitnije: Vježbe disanja za svaki dan

Sama činjenica da život započinje udahom i završava izdahom objašnjava koliko je disanje bitno da bi se osjećali zdravije, sretnije i ugodnije u svom tijelu.

Pranayama se smatra najvažnijom jogijskom metodom pročišćavanja i uzdizanja svjesnosti kojom postižemo potpunu kontrolu daha. Um postaje smireniji, opušteniji i bistriji, cijelo tijelo se energizira pravilnim i kontroliranim disanjem.

Predlažemo vam nekoliko različitih vrsta pranayame koje možete izvoditi kod kuće, najbolje ujutro, na prazan želudac, prije odlaska na posao ili prije obavljanja dnevnih aktivnosti jer tada je um najmirniji, što daje dodatnu koncentraciju.

Dovoljno je izdvojiti 20-tak minuta svaki dan, a dobrobiti svakodnevnih vježbi disanja osjetit ćete sigurno vrlo brzo, tvrdi atma.hr.

U svakoj vježbi sjedite u Lotusu, polulotusu ili položaju koji vam je udoban, ali kralježnica mora biti potpuno ravna. Dlanovi su na koljenima, a kažiprst i palac su nježno spojeni (Jnana mudra), oči su zatvorene ili je pogled niz nos.

Ujjayi Pranayama

Ako ste početnik s pranayamom ili ste je tek odlučili uvrstiti u svakodnevnu praksu, možda je najbolje krenuti sa Ujjayi pranayamom. Ko prakticira jogu, zna da je Ujjayi dah vrlo bitan segment dok vježbamo jogu.

On nas zagrijava, daje nam snagu i njegov zvuk je kao šum valova, a zovu ga još i pobjedničkim dahom. Dišite kroz nos polagano sa nježno stisnutim glasnicama, na način da promatrate kretanje trbuha, pluća i na kraju prsa.

Možete vizualizirati tanku crvenu liniju koju povlačite duž cijele kralježnice. Bitno je da čujete svaki udah i izdah te da su oba jednake dužine. Napravite 10 do 15 udaha i izdaha.

Kapalabhati Pranayama

Ova vježba disanja u prijevodu znači ‘poliranje lubanje’, što znači da Kapalabhati daje bistrinu i jasnoću. Osim toga, Kapalabhati čisti sinuse, uklanja višak sluzi i izbacuje ustajali zrak iz trbuha.

Naglasak je na aktivnom i snažnom izdahu kojim izbacujemo nataložene toksine u tijelu, dok je udah spontan.

Nadi Shodhana

Ova pranayama čisti nadije, energetske kanale i balansira tijek prane u tijelu preko ide (lijevog, mjesečevog kanala) i pingale (desnog, sunčevog kanala). Izvodi se dišući naizmjence na jednu pa na drugu nosnicu (udah na lijevu nosnicu, izdah na desnu, udah na desnu, izdah na lijevu).

Ova pranayama počinje i završava na lijevoj nosnici. Ponovite vježbu 20 udaha i izdaha. Nakon nekog vremena možete dodati zadržavanje daha (kumbhaka). Udah na lijevu nosnicu, kumbhaka, izdah na desnu, udah na desnu, kumbhaka, izdah na lijevu.

Bhramari Pranayama

Poznata još kao i Bumbarov dah, a naziv se odnosi na zvuk koji se proizvodi pri izdisaju. Ova pranayama veseli i zabavlja, smiruje tjeskobu i relaksira. Pomaže jasnom govoru, regulira krvni tlak, poboljšava pamćenje i koncentraciju.

Usmjerava pažnju prema unutra, a vibracija zvuka je vrlo smirujuća za čitav živčani sistem. Izvodi se tako što se nakon udaha kažiprstom zatvore uši i nježno s izdahom izgovara zvuk mmmmmm. Ponovite vježbu  10 do 20 puta.

Surya Bhedana Pranayama

Surya znači Sunce što znači da ova pranayama zagrijava tijelo i idealno ju je prakticirati tijekom zime, prvenstveno se preporučuje ljudima koji su ‘zimogrozni’. U ovoj pranayami udiše se kroz desnu nosnicu i izdiše na lijevu nosnicu.

Možete dodati i kumbhaku ako vam paše zadržavanje daha. Ako zadržavate dah, svakako stisnite Mula Bandhu i Jalandhara Bandhu koje pomažu zadržati pranu (energiju) unutar tijela. Ponovite vježbu 20 udaha i izdaha.

Priključite se diskusiji

Odgovorite

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdravlje

Trik sa prstima koji eliminiše bijes, tugu i nervozu: Znate li za akupresuru?

Da li ste nervozni, tužni, ljuti, ne usuđujete se da ostvarite svoje ciljeve ili se stalno plašite? Pomozite sebi ovom starom metodom koja ublažava ili čak eliminiše gore pomenuti emocionalni stres za nekoliko minuta.

“Akupresura” je drevna tehnika liječenja koja koristi pritisak na određene dijelove tijela kako bi pokrenula procese samoizlječenja u tijelu. Akupresura je stara više od 5.000 godina i jednostavno “koristeći snagu i osjetljivost prstiju, akupresura efikasno ublažava probleme povezane sa stresom, povećava cirkulaciju krvi, smanjuje bol i idealna je za jačanje imunološkog sistema”.

Ovu jednostavnu energetsku tehniku možete da izvodite bilo gdje i bilo kada, kaže Pam Doremus, američka učiteljica joge i reiki majstorica. Ona objašnjava kako možemo uticati na negativne emocije pritiskom na određene prste:

Palac – zabrinutost

Kažiprst – strah

Srednji prst – ljutnja

Domali prst – tuga

Mali prst – nisko samopouzdanje, neodlučnost, nedostatak hrabrosti za postizanje želja i ciljeva

Kako implementirati ovu metodu?

Da biste se akupresurom oslobodili negativnih emocija, potrebno je da sjedite ili stojite u tišini, dakle – bez razgovora. Izaberite prst kojim pokušavate da utičete na određenu emociju i nježno ga držite 2-5 minuta. Za to vrijeme treba da osjetite puls u prstu, a zatim ga spustite i po želji nastavite do sljedećeg prsta. Sve vrijeme dišite duboko, prenosi City Magazine.

Ako ove emocije osjećate svakodnevno, možete birati sve prste i redovno izvoditi tehniku, kao svojevrsni dnevni jutarnji ili večernji ritual. Tehniku možete izvoditi i na poslu kada vas nešto naljuti, prije ispita, prije ili poslije važnog sastanka. Tehniku možete koristiti i kada ste ljuti zbog emotivne veze ili kada želite da poboljšate samopouzdanje i skupite hrabrost za nove avanture.

Nastavite čitati

Zdravlje

Jedite ga, mažite, pijte jer smanjuje bore

Istraživanje koje je obuhvatilo grupu žena u Americi pokazalo je da uzimanje vitamica C smanjuje bore za 11 posto.

Ovaj vitamin je povezan i sa smanjenjem rizika od srčanih oboljenja.

Naime, drugo istraživanje je pokazalo da ljudi koji konzumiraju veliku količinu citrusa imaju 28 posto manje šansi da dožive infarkt.

Bolje je kada se jede voće, nego pije kao sok. Konzumacijom citrusa utiče se i na smanjen nivo holesterola, pa se savjetuje konzumacija cijele voćke umjesto soka, jer se potrebna supstanca, hesperidin, koja je zaslužna za regulisanje holesterola, nalazi baš u kori u bijeloj opni.

Brojna istraživanja su pokazala da ishrana koja je bogata citrusima štiti od mnogih oboljenja, odnosno od raka, artritisa, srčanih oboljenja i dijabetesa.(hayat.ba)

Nastavite čitati

Zdravlje

Sok od koprive za jačanje imuniteta kod odraslih i djece: Napravite sami domaći sirup koji osvježava

Umjesto raznih fabrički proizvedenih napitaka za osvježenje, pripremite zdrav sirup kojim ćete jačati i imunitet svog organizma.

Sastojci:

– 100 listova mlade korpive

– 1 kg šećera

– kesica limuntusa

Prelijte vrhove kopriva sa 2-2,5 litara vode.

Poklopite i ostavite preko noći (ili maksimalno 24 sata) da odstoji.

Ocijedite listove, dodajte šećer i promješajte više puta u roku od sat vremena, da se polako rastopi.

Dodajte limuntus (ili sok od 2 limuna), pa sirup procijedite i sipajte u flaše.(hayat.ba)

Nastavite čitati

Top pet