Posjetite

Aktuelno

U BiH val gripe stiže za dvije sedmice, nemamo više vakcina!

Cjepivo protiv gripe potrošeno, a BiH ove godine nabavila količinu dovoljnu samo za dva posto stanovništva.

U Bosni i Hercegovini za sada je niska aktivnost virusa gripa, ali se epidemiolozi pribojavaju da bi u naredne dvije sedmice ljekari u domovima zdravlja i bolnicama mogli imati pune ruke posla, s obzirom na to da virus najviše uzme maha krajem godine, za vrijeme praznika.

Visoka cirkulacija

Navode da bi taj intenzitet visoke cirkulacije virusa mogao biti nastavljen u januaru i februaru te da se tek od sredine marta može očekivati da broj oboljelih počne opadati, baš kao i ranijih godina.

Do sada je, prema podacima Zavoda za javno zdravstvo Federacije BiH, zvanično potvrđen jedan slučaj gripe, i to tip A (H3), dok u Republici Srpskoj, prema podacima Instituta za javno zdravstvo, nema zaraženih, piše Avaz.

Iz obje službe, koje prate nadzor nad gripom, ističu da je za sada riječ o sporadičnim slučajevima. Inače, od početka sezone broj oboljelih od bolesti sličnih gripi u Federaciji BiH je 2.953, a 16.793 u RS.

Stručnjaci tvrde da nas vakcina jedino može zaštititi od tri tipa virusa koji napadaju, AH1N1 nazvan svinjska gripa, AH3N2 poznat kao ptičija gripa i virusa tipa B. Ističu i da se upravo antigeni tih virusa nalaze u vakcini, koja je u BiH, kako saznajemo, skoro pa utrošena u potpunosti.

– Vakcinacija protiv gripe u Institutu za javno zdravstvo RS je završena i potrošeno je svih 1.600 doza – kažu iz Instituta.

Naša zemlja ove je godine nabavila samo 56.510 doza, što je dovoljno za vakcinaciju dva posto stanovništva. Napominjemo i da je u BiH najviše smrtnih slučajeva od gripe bilo 2016. godine, kada su umrle 23 osobe i nijedna nije bila vakcinisana.

 Pozitivni uzorci

Sezonska gripa sve više zahvata i susjedne zemlje, ali, nasreću, ni u Hrvatskoj ni u Srbiji još nema smrtnih slučajeva. U hrvatskom Zavodu za javno zdravstvo potvrđena su 34 pozitivna uzorka od svih analiziranih. Navode da za sada dominira virus H1N1 i da je drugačiji od soja koji je cirkulirao 2009. Potvrdili su i virus H3N2 i tip B.

U Srbiji su već duže u pripravnosti, jer strahuju od pojave mutiranog virusa, za koji kažu da ne postoji vakcina.

Potvrđenih slučajeva gripe nemaju, ali raste broj oboljelih od bolesti sličnih gripi.

Dominira H1N1 

Prema podacima kojima raspolažu Evropski centar za kontrolu bolesti (ECDC) i Svjetska zdravstvena organizacija (WHO), aktivnost virusa još je na dosta niskom nivou.

No, ipak je registrirana cirkulacija virusa A i B.

Podaci iz 114 zemalja pokazuju da je od testiranih uzoraka koji su bili pozitivni na infulencu, najviše pozitivnih na tip A (88, 4 posto), a od toga je podtip A H1N1.

Aktuelno

McDonald’s predstavio jedinstveni McBaguette inspirisan serijom ‘Emily in Paris’!

Ako još uvijek niste pogledali hit seriju “Emily in Paris” koja je i dalje jedna od najgledanijih serija na Netflixu, ne znamo što čekate!

Jer, bez obzira na to uživate li u ‘girly’ serijama ili ih izbjegavate u širokom luku, sigurni smo kako ćete vrlo brzo otkriti kako zaista postoji nešto nevjerojatno šarmantno u tome koliko je serija krajnje nerealistična, te da je upravo to ono što je čini toliko popularnom i zabavnom.

A o spomenutoj popularnosti ove hit serije dovoljno govori sve veća ponuda različitih proizvoda i usluga koji su se na tržište plasirali upravo pod imenom “Emily in Paris”, a mahom se radi o već viđenim stvarčicama koje smo gledali u nekim od epizoda. Tako se tokom serije, između Emilynih upitnih modnih izbora i još upitnijih romantičnih izbora, upoznajemo i s McDonald's McBaguetteom!

I ne, nije riječ o izmišljenom specijalitetu iz serije, već o pravom McDonald’s burgeru koji uključuje i pomfrit, dva macaronsa te piće srednje veličine. Sam Netflix je također potvrdio kako je McDonald’s u svoju ponudu uvrstio ovaj novitet, a ono što bi vam se moglo manje svidjeti jest činjenica da je zasad dostupan isključivo u Francuskoj.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mcdonalds_limoges (@mcdolimoges)

Sam McBaguette je zapravo burger u francuskom stilu, obogaćen s čak dvije pljeskavice, dvije kriške ementalera, zelenom salatom i francuskim senfom, a s obzirom na rastuću popularnost serije, nadamo se kako će McDonald’s prepoznati interes javnosti širom  Evrope.

 

Nastavite čitati

Aktuelno

Danas svi pričaju o ovom kružnom toku: Neće nama niko govoriti gdje ćemo mi voziti

Teslić je u centru grada dobio kružni tok, a video koji je viralan je pokazao da se vozači ne snalaze baš najbolje.

Samo što je otvoren, društvene mreže su već pune komentara i molitvi.

„Gledam i ne vjerujem“.

“Zvala sam jutros da pitam da li je neko prošao“.

„Otvoren kružni tok u Tesliću!!! Nadam se samo da neće biti smrtnih slučajeva u prva 24 sata!“.

„Pa neće nama niko govoriti gdje ćemo mi voziti“.

Ono što je privuklo posebnu pažnju je ponašanje vozača koji se i nisu najbolje snašli.

Nastavite čitati

Aktuelno

Gibonni objavio spot za pjesmu “Pijesak nošen vjetrom”

“Pijesak nošen vjetrom” četvrti je singl sa prošle godine objavljenog Gibonnijevog albuma “U po ure”, koji je istovremeno dobio i sjajan prateći spot u režiji Matka Petrića.

“Pijesak nošen vjetrom” otvara moćna gitara Vlatka Stefanovskog, stalnog saradnika na Gibonnijevim albumima od kraja devedesetih. U kombinaciji sa svjetski glasovitom ritam sekcijom koju smo upoznali još na “Mirakulu”, a koju čine basist Pino Paladino i bubnjar Manu Katche, “Pijesak nošen vjetrom” je prava tour de force / demonstracija moći vrhunske ekipa muzičara, rasna rock pjesma i jedan od budućih koncertnih favorita.

Uz violinu sjajnog Marka Ramljaka i dojmljivi zvuk masinqua, iza kojeg ponovo stoji Haddis Alemayehu Haddinqo, opet smo u čas na world music terenu koji se opet pretapa u dinamičnu “pjesmu divlju”, pravu rock himnu, za koju nema sumnje da će vam se na prvu uvući pod kožu.

O samom video spotu njegov reditelj Matko Petrić kaže: “Spotovi za Gibonnija su za mene uvijek poseban izazov. Mislim da je ovo naš deseti spot. Jako mi je drago ustvrditi, kad se malo osvrnem iza sebe, da su ti spotovi prilično drugačiji jedan od drugog. Kod njega nema polovičnih rješenja i uvijek nastoji izvući maksimum iz saradnika. To i mene motivira. Tako je i ovaj spot raskošan primjer raznolikih situacija, likova, pejzaža, crtanih animacija, video animacija, a sve u cilju da se pogodi hemija pjesme, što je meni kao muzičaru najvažnije.”(klix.ba)

Nastavite čitati

Top pet