Posjetite

Zdravlje

Imamo loše vijesti za sve koji koriste e-cigarete

Istraživanja pokazuju da upotreba e-cigareta konstantno raste – američko istraživanje ustanovilo je da je e-cigaretu u posljednjih 30 dana pušilo 37 posto srednjoškolaca, dok istraživanje iz 2018. godine tvrdi da je istu popušilo 45 posto američkih muškaraca.

Udisanje pare svejedno može unijeti nikotin u vaša pluća. Ako i niste redoviti e-pušač (što tvrdi 40 posto ispitanika u dobi od 19 do 24 godine), svejedno možete postati ovisni, bez obzira na to počinjete li kutijom Camela ili pušite Juul. Jer nikotin će to učiniti vašem tijelu, bio bezdiman ili ne.

Imamo još loših vijesti. Tekućine i pojačivači okusa u e-cigareti također mogu biti štetni za vaše tijelo. Iako ne udišete katran, u vaš organizam mogu ući razne druge toksične hemikalije. Stručnjaci tvrde da su već prije petnaestak godina primijetili razvoj teških plućnih bolesti kod radnika koji su udisali hemikalije za pojačavanje okusa, osobito diacetil.

Veliko istraživanje e-cigareta pokazalo je da su u više od 90 posto istraživanjem obuhvaćenih e-cigareta pronađene hemikalije za pojačavanje okusa.

ZNAKOVI UPOZORENJA

Ako već pušite e-cigarete, vjerojatno će vam biti teže prestati. Zapitajte se razvija li vaše pušenje ovisnički uzorak ponašanja. Osjećate li žudnju za cigaretom? Prekida li vaš dnevni ritam? Pokušavate li smanjiti, ali ne možete? Ako vam se odgovori ne svide, poduzmite sljedeće korake.

KAKO PRESTATI

Ako ste tek počeli pušiti e-cigarete, pokušajte prestati prije negoli se ovisnost razbukta. A ako ste počeli pušiti zbog prijatelja, na izlascima ili zato što ne znate što biste s rukama, uzmite u ruke hemijsku olovku ili elastičnu gumicu. Nosite bocu vode i potegnite gutljaj kad vam dođe da zapalite. Kad pijete iz boce, tako oponašate prinošenje cigarete usnama, ali ujedno hidratizirate tijelo i smanjujete prekomjerni unos hrane – gadna navika koju bivši pušači često znaju razviti.

JOŠ SE MUČITE?

Doktor  vam može preporučiti preparat koji vam može pomoći u borbi protiv pušenja, a tu su i nikotinske žvakaće gume i flasteri. Za savjet možete upitati i svog doktora opšte prakse. (menshealth.hr)

Priključite se diskusiji

Odgovorite

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdravlje

Trik sa prstima koji eliminiše bijes, tugu i nervozu: Znate li za akupresuru?

Da li ste nervozni, tužni, ljuti, ne usuđujete se da ostvarite svoje ciljeve ili se stalno plašite? Pomozite sebi ovom starom metodom koja ublažava ili čak eliminiše gore pomenuti emocionalni stres za nekoliko minuta.

“Akupresura” je drevna tehnika liječenja koja koristi pritisak na određene dijelove tijela kako bi pokrenula procese samoizlječenja u tijelu. Akupresura je stara više od 5.000 godina i jednostavno “koristeći snagu i osjetljivost prstiju, akupresura efikasno ublažava probleme povezane sa stresom, povećava cirkulaciju krvi, smanjuje bol i idealna je za jačanje imunološkog sistema”.

Ovu jednostavnu energetsku tehniku možete da izvodite bilo gdje i bilo kada, kaže Pam Doremus, američka učiteljica joge i reiki majstorica. Ona objašnjava kako možemo uticati na negativne emocije pritiskom na određene prste:

Palac – zabrinutost

Kažiprst – strah

Srednji prst – ljutnja

Domali prst – tuga

Mali prst – nisko samopouzdanje, neodlučnost, nedostatak hrabrosti za postizanje želja i ciljeva

Kako implementirati ovu metodu?

Da biste se akupresurom oslobodili negativnih emocija, potrebno je da sjedite ili stojite u tišini, dakle – bez razgovora. Izaberite prst kojim pokušavate da utičete na određenu emociju i nježno ga držite 2-5 minuta. Za to vrijeme treba da osjetite puls u prstu, a zatim ga spustite i po želji nastavite do sljedećeg prsta. Sve vrijeme dišite duboko, prenosi City Magazine.

Ako ove emocije osjećate svakodnevno, možete birati sve prste i redovno izvoditi tehniku, kao svojevrsni dnevni jutarnji ili večernji ritual. Tehniku možete izvoditi i na poslu kada vas nešto naljuti, prije ispita, prije ili poslije važnog sastanka. Tehniku možete koristiti i kada ste ljuti zbog emotivne veze ili kada želite da poboljšate samopouzdanje i skupite hrabrost za nove avanture.

Nastavite čitati

Zdravlje

Jedite ga, mažite, pijte jer smanjuje bore

Istraživanje koje je obuhvatilo grupu žena u Americi pokazalo je da uzimanje vitamica C smanjuje bore za 11 posto.

Ovaj vitamin je povezan i sa smanjenjem rizika od srčanih oboljenja.

Naime, drugo istraživanje je pokazalo da ljudi koji konzumiraju veliku količinu citrusa imaju 28 posto manje šansi da dožive infarkt.

Bolje je kada se jede voće, nego pije kao sok. Konzumacijom citrusa utiče se i na smanjen nivo holesterola, pa se savjetuje konzumacija cijele voćke umjesto soka, jer se potrebna supstanca, hesperidin, koja je zaslužna za regulisanje holesterola, nalazi baš u kori u bijeloj opni.

Brojna istraživanja su pokazala da ishrana koja je bogata citrusima štiti od mnogih oboljenja, odnosno od raka, artritisa, srčanih oboljenja i dijabetesa.(hayat.ba)

Nastavite čitati

Zdravlje

Sok od koprive za jačanje imuniteta kod odraslih i djece: Napravite sami domaći sirup koji osvježava

Umjesto raznih fabrički proizvedenih napitaka za osvježenje, pripremite zdrav sirup kojim ćete jačati i imunitet svog organizma.

Sastojci:

– 100 listova mlade korpive

– 1 kg šećera

– kesica limuntusa

Prelijte vrhove kopriva sa 2-2,5 litara vode.

Poklopite i ostavite preko noći (ili maksimalno 24 sata) da odstoji.

Ocijedite listove, dodajte šećer i promješajte više puta u roku od sat vremena, da se polako rastopi.

Dodajte limuntus (ili sok od 2 limuna), pa sirup procijedite i sipajte u flaše.(hayat.ba)

Nastavite čitati

Top pet