Posjetite

Zdravlje

Seks u trudnoći: Kad je dopušten, a kad zabranjen?

Tokom prvog tromjesečja fizičke i hormonske promjene mogu umanjiti seksualni nagon, dok u drugom tromjesečju povećano vaginalno vlaženje i protok krvi u zdjelici obično povećavaju libido

Probleme s uzbuđenjem, orgazmom i zadovoljstvom nakon 36 sedmica trudnoće iskusilo je 92 posto trudnica, otkrilo je istraživanje u aprilu 2017. u Alexandria Journal of Medicine. U trećem tromjesečju, tijelo ulazi u fazu opuštanja, a često se smanjuje i seksualni nagon.

Bez obzira na to kakav seksualni život par inače ima, postoje neke stvari na koje bi svi trebali obratiti pozornost vezano za seks tokom trudnoće

Visokorizična trudnoća

Dr. Hilda Hutcherson je za FOX News Lifestyle nabrojala neka rizična stanja kod kojih se ne savjetuju seksualni odnosi:

Predležeća posteljica (placenta previa)
Problem skraćenog cerviksa
Nakon šivanja vrata maternice
Preeklampsije (neobjašnjive opće konvulzije).

Postaviti seks kao prioritet ako ga možeš prakticirati

Zahvaljujući hormonu oksitocinu koji se kod žena izlučuje prilikom orgazma, seks je dobar za smanjenje stresa i anksioznosti. Seks će također ojačati vezu s partnerom prije rođenja djeteta, budući da su mnoga istraživanja pokazala da su u prvim godinama života djeteta roditelji pod velikim stresom što se odražava i na seksualni život, objašnjava psihologinja dr. Erica Marchand.

Isprobavanjue različitih položaja

Treba iskoristiti vrijeme u prvom tromjesečju dok je trbuh još malen i svi položaji su dopušteni. Nakon 16 sedmica kad se povećava maternica, neki položaji u seksu, kao misionarski, više nisu dobra ideja.

Izbor pravog lubrikanta

Neki parovi koriste pomagala za vrijeme seksa, a najčešći je lubrikant. Zahvaljujući ludovanju hormona u trudnoći, kod žena će se pojaviti pojačan vaginalni iscjedak (leukoreja) i neće biti potrebe za dodatnim lubrikantima. Ali, ako se par odluči na lubrikant, treba uzeti onaj koji je baziran na vodi i izbjegavati lubrikante na bazi petroleja ili mineralnih ulja koji mogu promijeniti pH vagine.

Isprobavanje drugih oblika intimnosti

Ako niste raspoloženi za seks, postoje i drugi oblici intimnih odnosa kao što su ljubljenje, maženje, oralno zadovoljavanje ili masturbacija.

“Kod oralnog seksa pazite da partner ne bi puhao u vaginu jer, iako jako rijetko, tp može prouzročiti vensku zračnu emboliju (blokiranu venu), koja može biti opasna po život vama i bebi”, objašnjava dr. Dweck.

Seks nakon što ti pukne vodenjak

Naravno da ljudi neće imati seksualne odnose nakon što pukne vodenjak, između ostalog i zbog rizika od infekcije. “Seks neće započeti trudove ako ste u terminu ili ste ga već prošli, ali prostaglandin u spermi može pomoći dozrijevanju cerviksa i orgazmi mogu uzrokovati kontrakcije maternice. Dakle, ako ste raspoloženi, nema razloga zašto ne biste imali seksualni odnos”, rekla je dr. Dweck.

Razgovor o seksu

Za vrijeme trudnoće može se smanjiti želja za seksom i kod partnera, a ne samo kod tebe. Istraživanje objavljeno 2014.godine  u American Journal of Human Biology je pokazalo da se za vrijeme trudnoće s vremenom smanjuje količina testosterona kod partnera.Trudnoća i nova beba mogu jako utjecati na seksualni život, zato je dobro razgovarati o svemu, uključujući i seks. (miss7mama.hr)

Zdravlje

Jedite ga, mažite, pijte jer smanjuje bore

Istraživanje koje je obuhvatilo grupu žena u Americi pokazalo je da uzimanje vitamica C smanjuje bore za 11 posto.

Ovaj vitamin je povezan i sa smanjenjem rizika od srčanih oboljenja.

Naime, drugo istraživanje je pokazalo da ljudi koji konzumiraju veliku količinu citrusa imaju 28 posto manje šansi da dožive infarkt.

Bolje je kada se jede voće, nego pije kao sok. Konzumacijom citrusa utiče se i na smanjen nivo holesterola, pa se savjetuje konzumacija cijele voćke umjesto soka, jer se potrebna supstanca, hesperidin, koja je zaslužna za regulisanje holesterola, nalazi baš u kori u bijeloj opni.

Brojna istraživanja su pokazala da ishrana koja je bogata citrusima štiti od mnogih oboljenja, odnosno od raka, artritisa, srčanih oboljenja i dijabetesa.(hayat.ba)

Nastavite čitati

Zdravlje

Sok od koprive za jačanje imuniteta kod odraslih i djece: Napravite sami domaći sirup koji osvježava

Umjesto raznih fabrički proizvedenih napitaka za osvježenje, pripremite zdrav sirup kojim ćete jačati i imunitet svog organizma.

Sastojci:

– 100 listova mlade korpive

– 1 kg šećera

– kesica limuntusa

Prelijte vrhove kopriva sa 2-2,5 litara vode.

Poklopite i ostavite preko noći (ili maksimalno 24 sata) da odstoji.

Ocijedite listove, dodajte šećer i promješajte više puta u roku od sat vremena, da se polako rastopi.

Dodajte limuntus (ili sok od 2 limuna), pa sirup procijedite i sipajte u flaše.(hayat.ba)

Nastavite čitati

Zdravlje

Neaktivnost i nezdrava ishrana povećavaju rizik od Alzheimerove bolesti

Specijalista za neurologiju bolnice Kosuyolu na Univerzitetu Yeditepe Burcu Ormeci smatra da kod gojaznih i neaktivnih osoba postoji velika vjerojatnoća za dobijanjem Alzheimerove bolesti, prenosi Anadolu Agency (AA).

Navela je da je jedan od najvažnijih faktora rizika od Alzheimerove bolesti posljednjih nekoliko godina smanjenje cerebralnog protoka krvi.

Prema njenim riječima, osobe koje se nezdravo hrane, nemaju dovoljno fizičke aktivnosti imaju veći rizik da obole od ove bolesti. “Ako nema aktivnosti u životu ili se ne vježba redovno, cerebralni protok krvi se smanjuje i to stvara faktor rizika za nastanak Alzheimerove bolesti”, smatra Ormeci navodeći da je smanjenje cerebralnog krvotoka povezano s težinom, što je veći indeks tjelesne mase, to je sporiji protok krvi u mozgu.

Istakla je da je drugi razlog prehrana. “Prerađena prehrana na bazi ugljikohidrata i životinjskih masti i neredovna ishrana bez pažnje na ravnotežu proteina i vitamina također su među vodećim faktorima rizika za Alzheimerovu bolest. Stoga postoji velika vjerojatnost Alzheimerove bolesti kod neaktivnih i pretilih ljudi koji ne žele ulagati trud na dobru prehranu i tjelesnu aktivnost”, pojasnila je Ormeci. Kako je kazala, lijekovi koji se uzimaju za Alzheimera samo usporavaju bolest.

“Trenutno nemamo nikakve lijekove koji bi zaustavili ili izliječili Alzheimerovu bolest, što nam ukazuje na važnost prevencije bolesti. Svi lijekovi koje imamo namijenjeni su usporavanju procesa kada se bolest dobije. Iz tog razloga je izuzetno važno imati zdravu ishranu i vježbati od djetinjstva. Studije su čak pokazale da čak i nakon dijagnoze Alzheimerove bolesti, redovno vježbanje i dobra prehrana mogu usporiti tok bolesti i pružiti poboljšanje koje se lijekovima ne može postići”, izjavila je Ormeci.

Podvlačeći da su pored ishrane i fizičke aktivnosti najvažniji faktor rizika i godine, istakla je da je jasno da je Alzheimerova bolest povezana sa starenjem. Danas još uvijek nije poznat tačan uzrok bolesti pa tako postoji više teorija nastanka. Najčešće se spominje genetika. Poznato je da potomci oboljelih imaju i do deset puta veće šanse za obolijevanje od Alzheimerove bolesti od prosječne populacije. Godine života predstavljaju najizraženiji faktor rizika.

Uobičajen početak bolesti je poslije 65. godine, mada se može ispoljiti i ranije, pa i prije 50-te godine života. Od ove bolesti boluje preko 50 posto osoba starijih od 90 godina. U Evropi od Alzheimerove demencije boluje oko 9 miliona ljudi, a do 2020. godine taj broj će se udvostručiti. Znakovi upozorenja, da se možda radi o Alzheimerovoj bolesti, jesu gubitak kratkotrajnog pamćenja, poteškoće u obavljanju zadataka, pojava jezičnih problema, dezorijentiranost u vremenu i prostoru, problemi u prosuđivanju i/ili apstraktnom mišljenju, promjene raspoloženja i/ili promjene u ponašanju, promjene ličnosti i gubitak interesa za ranije aktivnosti.

Nastavite čitati

Top pet