Posjetite

Zdravlje

Ovih 14 profila trebate obavezno zapratiti. Posvećeni su mentalnom zdravlju

Srećom, postoje načini za borbu protiv negativnih efekata mentalnog zdravlja koje mnogi od nas doživljavaju- jedan od njih uključuje društvene mreže.

S obzirom na to da nesporno trošimo sve više vremena na svojim telefonima, zašto onda ne napunite svoj feed raznovrsnim sadržajem ljudi o mentalnom zdravlju?

Mnogo je influensera, umjetnika, terapeuta i drugih koji igraju presudnu ulogu u održavanju osjećaja zajednice i stvaranju prostora za sve, da se pokažu u svom pravom svjetlu.

Od raznih meditacija, afirmacija do prelijepih ilustracija koje će vas podsjetiti da će sve biti u redu, ove ličnosti na društvenim mrežama će vam pomoći da poboljšate svoje opšte mentalno zdravlje.

Pa šta čekate? Evo nekoliko ljudi koje biste trebali odmah pogledati:

Tabitha Brown

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tabitha Brown (@iamtabithabrown) on

Tabitha Brown postala je slavna na društvenim mrežama zbog svog umirujućeg glasa i savršeno tempiranih riječi ohrabrenja. Glumica takođe redovno dijeli svoje veganske video zapise o kuhanju, koji su gotovo uvijek prepuni uzvišujućih poruka, savjeta o njezi i raznih mudrosti. Njen topli duh i dubok pristup blagostanju čine je odličnim sljedbenikom.

Yung Pueblo

 

View this post on Instagram

 

A post shared by yung pueblo (@yung_pueblo) on

Diego Perez, zvani Yung Pueblo, je pjesnik koji dijeli strast prema meditaciji i mentalnom zdravlju. Svoje misli dijeli kroz jednostavne i zanimljive slike koje će vas podstaći da razmišljate dublje, preispitate svoje odnose, dosegnete više ili vas samo podstakne da sebi date malo više pažnje i nježnosti dok radite na ozdravljenju.

Lalah Delia

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lalah Delia (@lalahdelia) on


Lalah Delia je poznata po svojoj mantri “vibriraj svakodnevno”. Tokom pandemije stavila je svoje vještine pisca i wellness edukatora na korištenje kroz partnerstvo sa Conscious City Guide. Zajedno su kreirali “Usidravanje sebe”, virtuelni kurs o emocijama čiji je cilj pružanje dubljeg duhovnog razumijevanja svojim učesnicima. Njene platforme društvenih mreža ispunjene su afirmacijama, inspirativnim listama pjesama i savjetima za poboljšanje mentalnog zdravlja.

Hannah Daisy

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hannah Daisy 🏳️‍🌈 (@makedaisychains) on


Suočavanje sa problemima mentalnog zdravlja može biti teško, ali umjetnica i ilustratorka Hannah Daisy to malo olakšava svojim prelijepim umjetničkim djelima. Njen nalog na Instagramu obiluje živopisnim kreacijama koje osvjetljavaju širok spektar wellness tema, uključujući brigu o sebi, anksioznost, depresiju i nametljive misli.

Lauren Ash

 

View this post on Instagram

 

A post shared by my grandmothers’ dream 🕊 (@hellolaurenash) on


Lauren Ash osnivačica “Black Girl In Om”– globalne platforme koja pruža ženama u boji wellness radionice zasnovane na jogi, meditaciji i vođenju dnevnika. Laurenin Instagram nalog ispunjen je inspiracijom i savjetima za manifestacije koje će vam pomoći da izvučete najbolje iz sebe u ovo nesigurno vrijeme.

Rodrick Covington

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Rodrick Covington (@rodrickcovington) on

Rodrick Covington je brodvejski glumac i osnivač Core Rhythm Fitness kompanije za fitness i ishranu koja se fokusira na transformisanje uma, tijela i duha. Njegove društvene mreže ispunjene su treninzima, lekcijama o duhovnosti, zahvalnosti i pozitivnosti koje vrijedi svakodnevno primjeniti u svom životu.

“Kako ulazimo u novi mjesec, novu fazu, pozivam sve nas da se svakodnevno obavežemo da ćemo biti promjena koju želimo da vidimo u svijetu, kako bi se svijet zapravo promijenio”, rekao je Covington.

Notes From Your Terapist

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Allyson Dinneen (@notesfromyourtherapist) on

Allyson Dinneen, bračni i porodični terapeut iza izdanja Notes From Your Terapist, stavlja olovku na papir i ispisuje uvide za koje nikad niste mislili da su vam potrebni. Allyson se fokusira na traume, granice, prijateljstvo, ljubav i još mnogo toga.

Nedra Glover Tawwab

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nedra Glover Tawwab, Therapist (@nedratawwab) on

Nedra Glover Tawwab koristi svoj Instagram profil za edukaciju i pružanje boljeg razumijevanja problema mentalnog zdravlja širom svijeta. Ona je terapeut, “stručnjak za granice” i osnivač Kaleidoscope Counseling-a, koji pruža lične i online terapije.

Brzo listanje njenog profila naučiće vas kako da prestanete osuđivati, kako da identifikujete i zaustavite samo- sabotažu, kako da podržite svoje voljene tokom pandemije i još mnogo toga.

Jessamyn Stanley

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Jessamyn (@mynameisjessamyn) on


Ne možete razgovarati o wellnessu ako niste čuli za Jessamyn Stanley i njen rad.”Pravim prostor za ljude kako bi bili ono što jesu”, stoji u njenoj biografiji na Instagramu, a njen sadržaj definitivno potvrđuje ovu rečenicu. Ona je nastavnica joge, spisateljica, zagovornica tjelesne pozitivnosti i osnivačica Underbelly Yoga.

Stanley koristi svoj prostor na društvenim mrežama da bi podučavala sljedbenike o tome kako im joga može pomoći da se oslobode mentalnog i emocionalnog ropsta, dok ih ohrabruje da se fokusiraju na svoje osjećaje, a ne na to kako izgledaju dok prolaze kroz svoje sesije.

Brian Chan

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Jessamyn (@mynameisjessamyn) on

“Svi ćemo zajedno rasti i učiti iz svega ovog”, rekao je Brian Chan na Instagramu, misleći na trenutnu pandemiju. On je samozatajni “štreber joge” i wellness zagovornik iz Toronta. Njegove objave vodiće vas kroz čari joge, podsjećajući vas na važnost stvaranja života, smisla i namjere.

The Latest Kate

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @thelatestkate on

Kate Allan, umjetnica koja stoji iza profila The Latest Kate, koristi preslatke likove i originalne ilustracije za promociju brige o sebi, pozitivnosti tijela i lako svarljivih savjeta i prijedloga za poboljšanje mentalnog zdravlja. Pratite njen profil ako vam redovno treba uzbudljiv razgovor jer će vam njen rad sigurno to pružiti.

Alexandra Elle

 

View this post on Instagram

 

A post shared by alexandra elle (@alex_elle) on

Alexandra Elle koristi svoju platformu da podstakne žene da se vole u potpunosti i neustrašivo dok usput dijeli djeliće svog putovanja. Ona je pjesnikinja i wellness savjetnica koja pokušava da izgradi zajednicu kroz svoje radionice pisanja i meditacije.

Nedavno se udružila sa Insight Timer. Oni zajedno nude meditaciju pod nazivom “Ponovno centriranje u vremenima neizvjesnosti”. Za 10 minuta Elle uvlači svoje slušaoce u priču i podsjeća ih da “ne možemo uvijek da kontrolišemo šta se dešava izvan nas, ali uvijek možemo da dođemo do daha”.

Lisa Olivera

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lisa Olivera (@_lisaolivera) on

Lisa Olivera je bračna i porodična terapeutkinja koja svoje sljedbenike podučava o ljubavi prema sebi , ranjivosti, rastu, otpornosti i još mnogo toga.

Svoje imprevisne poglede objavljuje putem citata na karticama koje ste vjerovatno vidjeli da iskaču na pričama vaših Instagram prijatelja. Ona takođe nudi online kurs pod nazivom “Culvating You”, koji vas uči kako da stvorite hranjiviji odnos sa sobom.

Jessica Clemons

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Jessica Clemons, MD (@askdrjess) on

Jessica Clemos je psihijatar sa sjedištem u New York-u. Forbes ju je prepoznao kao “lidera za mentalno zdravlje i dobrobit”. Takođe radi na uklanjanju stigme povezane sa mentalnim bolestima unutar zajednice “crnih ljudi”, kada ne nudi savjete putem svoje televizijske terapije uživo na VH1 u emisiji “In Session Live”.(lolamagaizin.com)

Priključite se diskusiji

Odgovorite

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Zdravlje

Bole vas leđa? Ovih pet simptoma ukazuju da morate hitno doktoru

Ako imate trideset godina, bol u leđima se često može pripisati nekim navikama, kao što je dugotrajno sjedenje, podizanje djeteta pa čak i intenzivan trening.

Ako imate četrdeset ili više godina, tu su povrede na poslu, početak razvoja artritisa ili nekih zdravstvenih stanja. Iako je bol u leđima čest problem, i mnogi se nekako nose sa simptomima, ponekad nije sve tako bezazleno i važno je posjetiti doktora, piše Ordinacija.hr.

Otprilike 80 posto odraslih osoba će u nekom trenutku života imati problema s leđima, važno je znati koji su simptomi opasni a koji ne. Ako se bol javlja nakon određene aktivnosti, naprimjer pri podizanju tereta, te ako nestane nakon 72 sata, vjerovatno nemate razloga za paniku. No ako dolazi do pogoršanja simptoma, bol se javlja naglo ili ne prolazi, može u pitanju biti i ozbiljnije stanje koje zahtjeva pregled dokotora.

Ortoped i hirurg dr. Douglas Dickson te prof. Kavita Trivedi, stručnjakinja za kontrolu boli pojašnjavaju o kojim se simptomima radi.

Jaka, oštra bol

Ova vrsta boli može ukazivati da je došlo do pucanja mišića ili ligamenta, a može u pitanju biti i problem s unutrašnjim organom koji se nalazi na tom području.

Žareća bol

U ovom se slučaju osjećaj boli može javiti u nogama ili gluteusu, što može otkrivati kompresiju živaca.

Iznenadna slabost u nogama

Slabost u nogama može biti uzrokovana pritiskom na živce kičme radi stanja kao što su išijas ili spinalna stenoza. Isto tako jaka bol u nogama ponekad može ukazivati na moždani udar.

Inkontinencija

Bol u leđima u kombinaciju s nemogućnošću kontrole crijeva ili mjehura može biti signal ozbiljnog pritiska na živce ili čak infekcije kičme, što može biti meningitis.

Trnci u preponama ili mišićima

Ako gubite osjet ili vam se čini da prolaze trnci preponama ili mišićima oko njih, može se raditi o ozbiljnom problemu sa živcima ili kičmom.

Ako osjećate slabost u nogama, muči vas inkontinencija i osjećate trnce, simptomi mogu otkrivati i Cauda equina sindrom (CES), a u pitanju je ozbiljno stanje koje je karakterizirano oštećenjem živaca u kičmi. U pitanju je stanje koje zahtjeva hitnu posjetu doktoru kako bi se “oslobodili”  živci i spriječilo daljnje oštećenje.

Spavanje u ovoj pozi može uzrokovati bolove u leđima

Krivo odabran položaj može uticati na probleme sa snom ali i kičmom pa činjenica da ste spavali osam sati ne mora ništa značiti za vaše zdravlje. U pitanju je spavanje na stomaku, pa iako je taj  položaj jako ugodan i udoban, može uzrokovati štetu. Odmarati na stomaku može uzrokovati loš položaj kičme na koju stavlja dodatni pritisak. “Ovaj položaj stavlja najveće opterećenje na mišiće kičme i zglobove jer “ravna” prirodno zakrivljeni izgled kičme”, pojasnio je Christopher Ornelas, liječnik ortoped.

Marleen Caldwell, fizijatar, navodi kako je dobro spavati na leđima jer se tako težina tijela raspoređuje na cijelo tijelo, a ne samo na nekoliko važnih tačaka. Dodaje kako je leđa potrebno držati u neutralnom položaju ako želite izbjeći bol. Postoje brojne dobrobiti spavanja na leđima, pa može uticati na smanjenu učestalost glavobolja, smanjuje se bol u sinusima i krvni pritisak. Uz to će pogodovati mladolikom izgledu jer ako spavate na leđima nećete pritiskati lice uz jastuk, što kroz duže vrijeme može uzrokovati bore.

Spavati na boku je mnogo bolje nego spavati na stomaku 

Ova poza spavanja ima svoje dobre i loše strane. Kao prvo, ako spavate na boku, čini se da dolazi do smanjenog osjećaja boli u zglobovima i leđima, prema riječima stručnjaka s portala Helatline. No, ovisno o vašem tipu tijela, spavanje na boku može dodati i određen pritisak na kukove i kičmu. Ako imate jako široke bokove, možete spriječiti probleme tako da stavite jastuk između koljena.

Nastavite čitati

Zdravlje

Riješite se tereta emocionalnih trauma iz prošlosti u tri koraka jer mogu biti uzrok bolesti

Autor popularne knjige “Mit normalnog”, dr. Gabor Mate navodi kako je kroz svoj rad u palijativnoj brizi naučio razlikovati da nije slučajnost kada se neko razboli, a netko drugi ne.

Smatra se kako  emocionalne traume iz prošlosti često imaju veliki uticaj u ostatku života.

“Bilo da govorimo o hroničnom umoru ili nekoj autoimunoj bolesti, poput artritisa, pa i depresije i psihoze, počeo sam primjećivati da bolest nije slučajna stvar već ponekad i posljedica stvari koje su se počele događati još u djetinjstvu.” Drugim riječima, ako vaše traume mogu uticati na vaše zdravlje i sreću, trebamo se fokusirati na to kako te rane liječiti. Doktor nudi tri savjeta koja vam mogu pomoći, piše Ordinacija.hr.

TRAUME SE PROTEŽU GENERACIJAMA

“95% trauma je generacijski uzrokovani i nesvjesno ih širimo dalje. To može značiti da je vaša trauma produkt vaših roditelja i njihovog iskustva kojeg nisu riješili do vašeg rođenja”, navodi. Pitanje je: Kako identifikovati  traumu ako nije ustvari vaša? Za početak morate pogledati u sebe kako biste ih razumjeli, a što ih bolje razumijete, jasnije će vam biti i tuđe traume. Živčani sistem ima pamćenje koje nije uvijek svjesno, ali rana i dalje stoji i aktivira se u određenom trenutku. Savjet je da zastanete kada se naprimjer naljutite na nekoga: često naša ljutnja niti nije povezana s tim događajem. Pokušajte osvijestiti odakle se javlja ljutnja.

OSLONITE SE NA ODNOSE KOJE NJEGUJETE U ŽIVOTU 

Kvalitetni odnosi su izuzetno  važni za zacjeljivanje trauma i to je naučno potvrđeno. Ljudi nisu stvoreni da budu sami i upravo je usamljenost jedan od rizičnih faktora za preranu smrt. Šta napraviti? Fokusirajte se na društvene odnose, a možda toga niste svjesni no u život možete lako privlačiti osobe koje su doživjele traume slične vašoj, a u dobrom odnosu osobe mogu pomoći jedna drugoj da nastave dalje.

NAUČITE KAKO REĆI NE

Priroda nas tjera da sami naučimo što želimo a što ne, koje su naše vrijednosti i kako gledamo na svijet. Dakle potrebno je postaviti granice između nas i drugih ljudi. Prema pisanju dr. Mate, u ranoj mladosti učimo što se smije što ne ali i da moramo slušati starije. Rezultat je takav da često u odrasloj dobi ne znamo postaviti granice i reći jasno NE. Ako to ne naučite, sigurno ćete osjećati posljedice i na psihu i na tijelo, pa drugi put nemojte prihvatiti svaki zadatak zbog kojeg čete se kasnije osjećati loše već naučite reći da on nije za vas.

Nastavite čitati

Zdravlje

Gubite kosu radi stresa? Ne brinite, postoje tri jednostavna rješenja kako tome stati u kraj

Što su stres i neizvjesnost, naučili smo svi proteklih godina, a koje su njegove posljedice postaje isto sve jasnije. Jedna od težih, posebno za žene, je gubitak kose kao posljedica stresa.

KOLIKO JE NORMALNO? 

Ciklus rasta dlake dijelimo u tri faze. Anagena faza je aktivan rast kose koji traje 3-6 godina, slijedi je faza mirovanja i potom faza ispadanja. Do ispadanja kose dolazi kada na folikul djeluje neka štetna tvar izvana ili iznutra, što znači da organizam mora uravnoteženo funkcionisati. Normalno je ispada do sto vlasi dnevno. Ako je taj broj veći, govorimo o telogenom efluviju, dakle prijevremenom prekidu anagene faze i prelazu u katagenu i telogenu fazu zbog čega se kosa difuzno prorjeđuje.

“Telogenom efluvija je znanstveni naziv za ispadanje kose kao posljedice stresa”, pojašnjava dr. Robert Haber, dermatolog i stručnjak za transplantaciju kose, a kaže kako su glavni izvori stresa koji mogu voditi do ovog problema:

– porod
– bolest
– temperatura
– hirurški zahvat
– emocionalni stres
– gubitak kilograma

“Na sreću ako se vaš gubitak kose odnosi isključivo na stres, potpuni oporavak će se primijetiti nakon nekoliko mjeseci ili godinu dana”, navodi Haber.

Treba pričekati da se ciklus rasta kose vrati u anagenu ili fazu rasta. Savjetuje se korigiranje malnutricije i dodatnu suplementaciju proteinima, vitaminima i željezom te elementima u tragovima kao što su selen, bakar i cink i svakako edukacija pacijenata kako bi se pojasnilo o kakvom se poremećaju radi i zbog čega nastaje. Što možete napraviti ako je i vama kosa počela ispadati radi stresa? Doktor nudi nekoliko vrijednih savjeta.

Otkrili smo tretman protiv ispadanja kose koji zaista djeluje

 ŠTA TREBATE JESTI? 

Što je važno za cjelokupno zdravlje, važno je i za vašu kosu! Studija objavljena u magazinu Journal of clinical and diagnostic research navodi kako su gladovanje, stalne brze dijete i nedovoljan unos nutrijenata neki od glavnih uzroka ispadanja kose, a kada su u pitanju namirnice koje će prevenirati gubitak kose radi stresa, važno se fokusirati na dobro balansirane obroke i cjelovite žitarice. Pokušajte s ovim namirnicama prevenirati problem:

– voće i povrće u velikim količinama
– cjelovite žitarice
– čisti proteini

UZMITE SUPLEMENTE

Suplemente je uvijek dobro imati pri ruci a posebno ako znamo da ne pazimo na dovoljan unos minerala i vitamina. Sve je više studija koje navode kako do gubitka kose može doći upravo radi ove navike, pa pazite da unosite dovoljno:

– vitamina D
– vitamina B12
– cinka
– feritina

KONTROLIŠITE REAKCIJE NA STRES

Upravo način na koji se nosite sa stresom može imati veliki uticaj na vašu kosu. Ako prolazite kroz stresno razdoblje i ne potražite pomoć, možete samo imati dodatnih problema. Neke od tehnika koje vam mogu pomoći su:

– Joga
– Meditacija
– Duboko disanje
– Pisanje dnevnika
– Šetnja
– Razgovor s terapeutom

DA LI JE JESEN KRIVA?

Ako trenutno primjećujete nešto veći gubitak kose, možda se radi dakle o nekom postojećem zdravstvenom stanju ili prirodnom stanjivanju kose, ali odgovor može i biti u godišnjem dobu. Studija provedena prije pet godina je otkrila kako upravo tokom jeseni se najčešće na internet tražilici traži pojam “ispadanje kose”, što se podudara s podacima trihologa koji kažu da se najmanje ispadanje kose bilježi tijekom ljeta a najviše tijekom jeseni.(ordinacija.hr)

Nastavite čitati

Top pet