Kako skoro svi koristimo pametne telefone, emotikoni postaju sve češći u ličnim razgovorima i tekstualnim porukama. Ali da li su prikladni u poslovnoj komunikaciji?
Istraživači sa Univerziteta u Amsterdamu otkrili su da, kada ljudi koriste emotikone na poslu, to ih čini manje inteligentnim, manje kompetentnim i tek neznatno, više prijateljski raspoloženim.
Željeli smo istražiti ove navode tako što smo pitali 560 pojedinaca na SurveyMonkey Audience o njihovim pogledima na emoji na radnom mjestu, piše surveymonkey.
Ispitanike smo direktno pitali: „Da li smatrate da su emotikoni prikladni ili neprikladni za upotrebu na poslu?“
Isti postotak zaposlenih koji smatraju da su prikladni također smatraju da su neprikladni za korištenje.Mladi profesionalci obično vide vrijednost u korištenju emotikona, dok ih stariji profesionalci vide kao neprofesionalne i kontraproduktivne. Nekoliko naših mladih profesionalnih ispitanika efektivno je saželo mišljenje:
– “Korištenje emotikona na radnom mjestu čini posao zabavnijim.”
– “To sve olakšava.”
– “Korištenje emotikona na poslu je uredu.”
Evo nekoliko načina na koje emotikoni mogu uticati na percepciju kolege. Rečeno riječima, 50% smatra da je kolega zabavniji , 43% ga ili nju vidi kao pristupačnijeg , a 35% smatra da je kolega ljubazniji ako koristi emotikone .
S obzirom na to da samo 17% mladih smatra njegovu upotrebu neprofesionalnom, korištenje emotikona s mladim kolegama možda se isplati. Dok stariji profesionalci daju 👎. Prije nego što se pretjerano uzbudite i pošaljete svoje omiljene emotikone, razmislite o tome šta stariji profesionalci imaju za reći.
Profesionalci, stariji od 45 godina, češće će reći da je njegova upotreba na poslu neprikladna. Evo šta kaže nekoliko starijih stručnjaka:
– “Emtikoni su vrhunac neprofesionalizma.”
– “Postoje efikasniji načini komunikacije bez snižavanja granice profesionalizma.”
Emotikoni s kupcima i potencijalnim klijentima su veliki ne-ne.
Jeste li ikada dobili e-poruku od nekog od vaših omiljenih brendova koja je uključivala emotikone? Zaposlenici svih uzrasta smatraju da je najbolje izbjegavati korištenje emotikona i za potencijalne klijente i za klijente.
S obzirom na sve što smo naučili, koji su ključni zaključci o korištenju emotikona u poslovnoj komunikaciji?
– Razmislite o izbjegavanju korištenja emotikona kod kupaca ili potencijalnih klijenata
– Na poslu je najsigurnije koristiti emotikone s mladim kolegama—koji ih također koriste—u privatnom chatu ili e-poruci
– Izbjegavati korištenje emotikona sa starijim kolegama
Budući da zaposlenici svih uzrasta mogu imati različite poglede na upotrebu emotikona, najbolje je da ih koristite po vlastitom nahođenju. Ali ako niste od onih koji riskiraju, vjerovatno je najbolje da ih u potpunosti izbjegnete.