Posjetite

Budi Fit

Četiri napitka koja bi trebalo piti pred spavanje

Koliko ste već puta čuli, da ne bi trebalo da jedete prije spavanja, kako ne biste imali problema sa kilažom. Ipak postoje neki napici, koje bi bilo idealno popiti prije spavanja, kao neku vrstu noćnog detoxa, kako biste uspješno skinuli nekoliko centimetara u struku.

Sastojci ovih detox napitaka, blagotvorno utiču na naš organizam, pa će aktivirati naš metabolizam i olakšati nam proces mršavljenja.

Sok od krastavaca

Krastavac ima malo kalorija, a obiluje antioksidantima, pa čisti vaše tijelo od svih štetnih materija tokom noći. Sok od svježeg krastavca, razblažite vodom i popijte pred spavanje. Rezultat ćete vidjeti nakon svega nekoliko dana. Još je efikasnije ako soku od krastavaca dodate svježe cijeđeni limunov sok.

Čaj od đumbira

Čaj od đumbira pomaže vašem tijelu da bolje apsorbuje hranljive materije, a stručnjaci tvrde da ga je najbolje piti pred spavanje. Pomoći će i u boljem varenju hrane. Čaj od đumbira biće neuporedivo ukusniji, ako mu dodate malo malo limuna.

Zeleni čaj

Ispijanje zelenog čaja pred spavanje, prije svega poboljšava kvalitet sna. Uz to, ubrzava metabolizam i efikasno razgrađuje masnoće u tijelu. S obzirom na to da je zeleni čaj pun antioksidanasa, pomaže u gubljenju tjelesne težine i topljenju masnih naslaga.

Sok od grejpa i cimeta
Sok od grejpa bogat je vitaminom C, pa prije svega utiče na kvalitet vašeg imuniteta. Uz to, ovaj napitak ubrzava rad metabolizma.

Prehrana

Šta se dešava u tijelu kada jedemo (pre)brzo?

Ljudi koji (pre)brzo jedu, uzimaju velike zalogaje i brzo gutaju pa slina i enzimi ne stignu da “podmažu” hranu i “razbiju” je na manje dijelove prije nego što dospije u želudac. Kada brzo jedemo takođe gutamo puno vazduha što može uzrokovati gasove i nadutost.

Ali prije svega, posljedica brzog jedenja može da bude veliki osjećaj nelagode, problemi s varenjem i pojava refluksa, simptoma prilikom kojeg dolazi do svojevrsnog vraćanja hrane i želučanih sokova iz želuca nazad u jednjak.

“Varenje počinje već u ustima i kada jedemo prebrzim tempom hrana se ne stigne ‘razlomiti’ na sitnije dijelove i pravilno probaviti pa učestalo brzo jedenje može uzrokovati refluks. Hranu je prije gutanja potrebno dobro prožvakati, a koliko puta ćemo jedan zalogaj prožvakati zavisi od toga koju hranu jedemo te o veličini zalogaja. Dakle, to može biti 3, 5, 7, 10 puta”, ističe profesor dr Marko Duvnjak, specijalista interne medicine i uže specijalizacije iz gastroenterologije i hepatologije.

Još jedan problem prebrzog jedenja koji može uzrokovati debljanje je taj što pojedemo više nego što nam zapravo treba da bismo bili siti. Kada hrana uđe u usta, tijelo signalizira probavnom traktu da je hrana na putu, a kada pojedemo dovoljno, želudac signalizira mozgu da je vrijeme da prestanemo da jedemo.

Međutim, ako jedete prebrzo, propustićete te signale, ali ako usporite, mozak će imati dovoljno vremena da primi signale i da prestanete jesti kada shvatite da ste siti. Istraživanja su takođe otkrila da ljudi koji jedu sporije unose manje kalorija i duže se osjećaju sitima.

Iduća 4 savjeta pomoći će vam da počnete da jedete sporije čak i ako ste oduvijek jeli brzo.

Jedite tokom cijelog dana

Ova navika zahtijeva planiranje, ali je nepobitno najvažniji korak. Vodite računa o tome da jedete sve redovne obroke i međuobroke te da se vaša ishrana sastoji od uravnoteženog unosa bjelančevina, vlakana i masti. Nikada nemojte dopustiti da prođe više od tri ili četiri sata bez da pojedete nešto. Na taj način kontrolirasaćete znakove gladi i nikad nećete biti pretjerano gladni. Pročitajte i 10 pravila svih dijeta koje donose rezultate.

Izbjegavajte da jedete s nogu

Jedete li trčeći na idući sastanak takođe možete da “prevarite” signale sitosti. Osim toga, šanse su veće da ćete pojesti nešto što nije baš hranjivo. Dok jedete, trebalo bi da radite samo to jer ćete se na taj način fokusirati isključivo na hranu i na to koliko jedete.

Izbjegavajte da vas nešto ometa dok jedete

To uključuje TV, “skrolanje” po mobilnom telefonu, pa i odgovaranje na mailove. Izdvojite 15 minuta i na miru pojedite obrok.

Koristite čula

Spustite pribor za jelo između zalogaja i fokusirajte se na okus, miris, pa čak i zvuk hrane te na to kako se osjećate dok jedete određenu hranu. Jedenje treba biti proces u kojem uživamo, a kada se svim čulima fokusirate na taj proces, jest ćete sporije i maksimalno uživati u svakom zalogaju.

Nastavite čitati

Zdravlje

Alkoholna pića koja najgore utiču na vašu kožu

Poznato je da prekomjerna konzumacija alkohola štetno djeluje na organizam. Otkrivamo kakve negativne efekte ima na vaše lice i kožu

Kako je sezona zabava u punom jeku, nije na odmet podsjetiti se da alkoholna pića, pored toga što nam pomažu da se opustimo i uživamo u dobrom provodu, ipak nepovoljno utiču na naš ten.

Prema istraživanjima Institutа iz Stokholma, u kome se razvijaju najnovija tehnološka rješenja u beauty industriji, glavni krivac za neželjene tragove na koži lica poslije “veselog” provoda je tekila, a za njom slijede votka, pivo i vino.

Analizirajući učinak koji alkohol ostavlja na koži, istraživači su otkrili da postoji nešto što možemo nazvati “mamurluk kože” – vjerovatno smo i sami primijetili neke neprijatne tragove na licu poslije par čašica, ali ovakvog fenomena do sada nismo bili svjesni.

Ovo je top lista pića koja nisu najbolji prijatelji naše kože: tekila, votka, pivo, bijelo vino i crno vino. Na čelu liste je i “kralj” novogodišnje noći – šampanjac.

Alkohol generalno ne utiče dobro na kožu, jer dovodi do dehidratacije i čini pore vidljivijim, a doprinosi i preranom starenju kože. Neki od naših omiljenih “pratilaca” na zabavama skrivaju i više štetnih efekata za našu kožu nego što smo pomišljali.

Na primjer, ako ste ljubitelj piva, imajte na umu da ovo piće čini lice natečenim, dok crno vino izaziva iritacije na koži, a bijelo vino uzrokuje crvenilo. Tekila i votka su najveći krivci za mogućnost pojave akni.

Nastavite čitati

Prehrana

Trikovi u kuhinji: Kako izmjeriti sastojke bez vage

​Koliko puta ste se našle u situaciji da ne možete tačno da odmjerite sastojke koji su vam potrebni. Međutim, postoji način.

Pogledajte kako pomoću kašike ili šolje možete izmjeriti brašno, šećer, griz…

Kristal šećer:

Ravna kašika – 12 g

Puna kašika – 25 g

Ravna kašičica – 4 g

Puna kašičica – 8 g

Prah šećer:

Ravna kašika – 15 g

Puna kašika – 30 g

Ravna kašičica – 5 g

Puna kašičica – 10 g

Brašno:

Ravna kašika – 12 grama

Puna kašika – 20 grama

Ravna kašičica – 3 grama

Puna kašičica – 7 grama

Griz:

Ravna kašika – 10 grama

Puna kašika – 22 grama

Ravna kašičica – 3 grama

Puna kašičica – 7 grama

Pirinač:

Ravna kašika – 15 grama

Puna kašika – 30 grama

Ravna kašičica – 3 grama

Puna kašičica – 5 grama

Mlijeko ili voda:

Kašika – 15 ml

Velika čaša – 100 ml

Šolja – 250 ml

Šoljica – 50 ml

Začini:

Kašičica gustina – 2 grama

Kašičica: praška za pecivo ili želatina u prahu – 3 grama

Kašičica soli ili kašičica mleka u prahu ili kocka šećera – 5 grama

Kašičica mlevene kafe – 6 grama

Povrće:

Paradajz srednje veličine – 100 grama

Šargarepa srednje veličine – 100 grama

Krompir srednje veličine – 90 grama

Glavica crnog luka srednje veličine – 90 grama

Nastavite čitati

Top pet